Arduino FM radio met RDS uitlezing (Algemeen)

door gbr @, 02-01-2023, 20:22 (492 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hans, voor jouw begrip "Arduino IDE" staat voor "Arduino Integrated Development Environment". De IDE is een open source software programming tool die gebruik maakt van C++. Met de IDE kun je je eigen sketches/code maken. De IDE kun je gratis downloaden van internet, de installatie is eenvoudig. Is ook geschikt voor o.a. Windows omgeving.

Op internet vind je vele varianten van Arduino FM radio's van simpel tot zeer uitgebreid, met of zonder RDS. Veel FM radio's zijn gebaseerd op de RDA5807 - TEA5767 - SI4703 - SI4730 chip. De bijbehorende sketches zijn ook te vinden. Wil je internet sketches eventueel gebruiken / aanpassen, dan is het wel handig dat je de sketch begrijpt en weet hoe deze werkt.

Mijn FM RDS radio heb ik gebouwd deels met eigen code en deels met internet code (o.a. librairies).

Ik had al een tijd terug een Arduino FM radio in elkaar geknutseld maar zonder RDS. Deze RDS heb ik nu toegevoegd aan mijn bestaande Arduino FM radio. Deze keer heb ik de radio op een net printje gebouwd.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum