Grundig DC International cassettes (Gezocht)

door Bert V. @, Amstelveen, 02-04-2023, 21:00 (362 dagen geleden) @ Gwarpy
Gewijzigd door Bert V., 02-04-2023, 21:58

Werkzaam op de Grundig T.D. (Sieverding) bij de bandrecorderafdeling in de 70-en 80er jaren heb ik dit apparaat leuk kunnen aanschaffen, en heb daar toen veel plezier van gehad. Veel op vacantie's meegenomen; was wel een gesleep, want is een redelijk zwaar toestel; rond 4,5 kilo met ingeschoven netdeel of met volle batterij-lade, en is dus geen lichtgewicht model zoals in de Sieverding-folder staat!; is niet veel verkocht blijkbaar, heb er niet één in reparatie gehad.

Ik heb nog wat cassettes, en kan jou hopelijk daarvan een paar aanbieden (laat ik je wel weten).

Heeft lang stil gestaan, en heb ik nu voorzichtig opgestart; een cassette proberen af te spelen, ging even goed, goed op snelheid en geluid prima, maar stopte na enige tijd.

Moet hem even nazien, en indien verder geen problemen ga ik de cassettes afluisteren of er onder deze nog nog opname's zijn van vroeger om te bewaren.

Heb de eerste tijd hiervoor geen gelegenheid, maar staat in de planning.

Dit apparaat geeft een prima geluid, flinke ovalen luidspreker, en buiten de mooie borstelloze motor heeft het 2 vliegwielen, (niet als functie van een dual-capstan systeem, want deze draaien tegen elkaar in), maar slechts één daarvan drijft de tape aan.

Dit systeem heeft als voordeel dat de tapesnelheid altijd constant blijft ondanks de bewegingen van het apparaat, vaak toegepast bij duurdere mobiele apparatuur.
[image][image]

Bert


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum