floppy disks voor C64 "VOORZIEN" (Gezocht)

door henk vdb @, Breda, 19-04-2023, 14:07 (367 dagen geleden) @ Maurice
Gewijzigd door henk vdb, 19-04-2023, 14:39

Hi Maurice,

leven en laten leven, iedereen mag doen wat hij/zij wil hoor.

Ik heb nog floppies genoeg en gebruikte sommige vroeger ook tweezijdig maar nu niet meer nodig. Vroeger was het een sport om alle software die je kon krijgen te verzamelen, maar in de tijd van vandaag gezien is veel van de C64 software van toen niet meer interessant dus ik hoef al lang niet meer ALLES te verzamelen.
Als de C64 vandaag nog actueel was zouden de Chinezen nieuwe floppies misschien aanbieden met twee gaten. Ik heb nooit fabrieksnieuwe dozen floppies gezien met de twee gaten aanwezig. Daar zal toch wel een reden voor zijn.

Ik heb een 1541 en 1541-II en gebruik alleen nog enkelzijdig maar heb pas geexperimenteerd met een PI1541 als project. Dat laatste werkt prima en is een stuk compacter dan bakken of dozen vol floppies. Pi1541 werkt voor een C64 cycle exact en werkt prima met images van originele schijven INCLUSIEF de van oorsprong aanwezige beveiligingen tegen copieren. Geen last van wijzigingen aangebracht door allerlei cracking groepen enzo, geheel origineel!


Experimenteren is altijd interessant. Wel eens geprobeerd een gewone audiocassette zo te verbouwen dat ie als DCC cassette te gebruiken is? En een VHS cassette als SVHS? Ik heb het allemaal wel eens geprobeerd, met wisselende resultaten. :-D


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum