Reflecta Super 8 scanner (Gezocht)

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 29-05-2023, 12:35 (304 dagen geleden) @ BenM
Gewijzigd door BenM, 29-05-2023, 12:47

Allen bedankt voor jullie suggesties en informatie. Ik realiseer me nu dat ik wellicht wat meer achtergrond mbt mijn beoogde aanpak had moeten geven.

Mijn plan is het volgende:

1. In eerste instantie wil ik de films inscannen op een kwalitatief redelijk goede manier om te zien wat erop staat en hoe de kwaliteit is van de opnamen (schepte, belichting, kleur, etc). Door ze dan met een reflecta scanner in te scannen verwacht ik daar een goed genoeg beeld van te krijgen. In het verleden heb ik de methode, die Hans beschrijft, wel gebruikt, maar dat vond ik helaas niet voldoende kwaliteit qua opnamen opleveren.
2. Ik ga kijken welke opnamen van de Reflecta ik in voldoende goede kwaliteit kan verbeteren en upscalen met Topaz AI video
3. Tenslotte ga ik de films, waarvan ik denk dat het de moeite waard is, aanbieden bij van Eck (of Trigger) om ze op een professionele manier in 4k kwaliteit te laten inscannen.

Een alternatief (waar ik aan gedacht heb) is om alles in één keer aan te bieden bij een professioneel bedrijf. Voor 43 films hangt daar een stevig prijskaartje aan. Een andere optie is om de Reflecta te huren voor 5 dagen (kosten 85 Euro). Ik geef er echter de voorkeur aan om zo'n reflecta voor Wat langere tijd tot m'n beschikking te hebben om er dan vertrouwd mee te raken en wat te experimenten om er de best mogelijke resultaten uit te halen.

Hopelijk verduidelijkt dit de achtergrond van mijn vraag. Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum