stereo naar mono (Algemeen)

door soundman2 @, Wouw, 20-12-2023, 10:58 (136 dagen geleden) @ ehlen000
Gewijzigd door soundman2, 20-12-2023, 11:49

Pootje losmaken kan zonder schade. Zuig het soldeer met wat soldeerlitze van het pootje.
Haal een stukje lakdraad onder het pootje door en verwarm het pootje om het soldeer te smelten. Trek dan het draadje onder het pootje door.
Op die manier wordt het soldeerpadje op de print het minst belast en blijft het herbruikbaar.

Maurice

Meestal zijn jouw plaatjes uitgebreid en duidelijk, nu heb ik het iets anders getekend.
Het kruisje in jouw tekening kan aangeven dat de onderste weerstand kan vervallen. Liever niet, de uitgang van het vorige ic krijgt dan een harde verbinding met het andere kanaal en dat kan ongewenst zijn.
Verder heb ik niet uitgezocht of ingang 10 gewoon open mag blijven.
Het eenvoudigste is om niets aan het printje te wijzigen, maar de externe stereo geluidsbron met twee weerstandjes van 1....4K7 op één audioingang naar keuze van het versterkertje aan te sluiten.
Je gebruikt dan één kanaal als mono versterker, het andere kanaal blijft geheel ongebruikt

[image]

Onze tekeningen komen uit de datasheet, het zou zomaar kunnen dat het op het printje toch weer anders zit, vandaar mijn tip, om het bronsignaal te monoficeren met twee weerstandjes.

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum