Weer als nieuw. (Toestel of techniek)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 27-02-2024, 14:18 (65 dagen geleden)
Gewijzigd door Hans van Kampen, 27-02-2024, 15:03

Deze vectorscope die ik heb gekregen met dank aan Michiel. Ik had hem gekregen voor onderdelen om die andere PM5567 te redden maar uiteindelijk bleken de onderdelen niet nodig en kon ik ze zelf uit eigen voorraad halen.

[image]

Uitdaging was om deze defecte donor maar zelf te repareren. Met dank aan Henk heb ik een schema en na vele meetsessies was ik er achter gekomen dat er 2 weerstandjes waren onderbroken en ook nog een 400mA zekeringetje en na vervangen voila, BEELD:-)

[image]
Nog wat bijstellen maar goed, komt wel.

De donorscope zag er verder gehavend uit met een geoxydeerde ''verchroomde'' rand om frontpaneel, lelijke kast, vol met stickers en rubberen pootjes weg.

[image]
Nieuwe pootjes er onder.

Het afbladderende chrome van de omlijsting verwijderd, vlak geplamuurd, geslepen, in de primer gespoten en 2 keer met chromespray gespoten. De kast ontdaan van oude verflaag, ontvet, gespoten met etch primer en 2 keer een grijze deklaag. Stickers van frontpaneel verwijderd en 4 rubberen pootjes er onder gemaakt zodat deze Philips PM5567 er weer als nieuw uit ziet. De grijze kleur had ik in spuitbus staan en is geen standaard Philips kleur maar dat geeft niet (vind ik).

Hier onder even een opstelling met werkende vectorscope en een van de vele professionele super fine pitch monitoren die ik heb in dit geval een JVC monitortje (met zwarte balk door tablet camera)

[image]

Hieronder monitortje met mijn GRUNDIG VG-1100 generator, ook zwarte balk in beeld door camera.

[image]

Zomaar.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum