FDD 1.2mb en FDD 1.44mb (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 28-02-2024, 00:23 (64 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Voor nu over stappen op wat ik je gezegd heb met bestanden over seinen via de parallel kabel.
Let wel , je moet zelf die kabel maken, is geen standaard kabel.

Dat DOS programma daarvoor past op een 360K flop.


Werkte volgens mij wel pas vanaf DOS 6.22 althans daar zat het standaard bij. Misschien werkt het ook wel op eerdere versies, maar kan dus zijn dat je die wel eerst nog even moet installeren. Ik geloof intersvr.exe en interlnk.exe, details zullen te googelen zijn.

Vroeger toen ik zelf nog op DOS draaide heb ik zo'n kabel gemaakt door zelf draden door een kous te trekken. Nu heb ik "MS-DOS Interlink" kabels 1,8 of 3m in mijn webshop staan; die zaten in een partijtje dat ik kocht. Nedis en ACI hebben die vroeger in het assortiment gehad, ACI doet nog steeds in computerkabels trouwens, al weet ik niet of ze deze nog kunnen leveren. Als Frans er een wil, 33% forumkorting ex verzenden.

Maarten, ik heb met onderstaande op het bericht (inn blauw) van Maurice gereageerd. Voor mij is het probleem nu wel opgelost in die zin dat de Tulip nu verder goed werkt zonder foutmeldingen, en dit door het diagnose programma te draaien.
Blijft nog de vraag over van de 1.44mb drive die niet herkend wordt als 1.44mb maar daar gaat het in de draad nog verder over.

mvg Frans

Het diagnose programma voor de Tulip Compact PC2 paste inderdaad op een 720kb diskette.
Ik had aanvankelijk het verkeerde diagnose programma voor een ander type tulip, en deze was dus 1.44mb.
Het is nu dus gelukt om het diagnose programma op de tulip te draaien en daarmee zijn alle foutmeldingen opgelost en draait de pc nu verder goed


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum