Tulip Compact PC2 DokterDirk motherboard (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 22-03-2024, 22:54 (37 dagen geleden) @ doktordirk

Frans, het blijven vreemde dingen.
Ik ben hier af en toe ook wat aan het proberen met een xt-computer met een heel aparte opbouw.
hier werkt de floppydrive ook niet goed, en een andere Chinon FZ502 werkt wel goed.
Hier heb ik er nog een van, zelfde type met zwarte voorkant, en deze doet hier niets op.
Ja, ledje brand even en de leeskop wordt iets verzet, maar verder niets.
In een AT-computer werkt alles wel zoals het behoort, dus de drive is niet stuk.
De instellingen van beide drives is hetzelfde, de printplaat is wel verschillend, zal wel iets met productieaanpassingen zijn.
Waarom de oudste (gezien het productienummer) het dan niet doet en de ander wel heb ik geen verklaring voor.

Dirk.

Hoi Dirk,
Leuk dat je de draad blijft volgen en idd de puzzel wordt eerder moeilijker dan dat ik dingen opgelost krijg. Maar .... het blijft hobby. Steeds kom ik op nieuwe ideeen (zoals de aanschaf van de controller) en dan blijkt dat idee op zich wel goed, maar mij weer te plaatsen voor een ander probleem (werkt die controller eigenlijk wel).
Ook van "jouw" tulip board weet ik niet hoe ik moet bewijzen of de aanwezig controller op het board nu wel of niet werkt. Ik weet zeker dat de door mij dan gebruikte diskdrives wel degelijk werken in een andere ms dos computer, dus .... krijg ik eigenlijk het idee dat de controller op het board wel defect moet zijn.

Ook je verhaal mbt tot het wel of niet werken van de floppydrive herken ik wel. Ik heb dacht ik via het forum van iemand een drive gehad van 720kb die aanvankelijk wel werkte , nu in een windows systeem helemaal niet meer werkt, althans wel lampje gaat branden maar echt lezen niet en als ik nu in een dos box van datzelfde windows een format en leesopdracht geef aan die zelfde drive dann werkt hij weer wel, ....... tja ... dan begrijp ik het ook niet meer.
Maar opgeven ..... nee... dat niet

groet
Frans


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum