Wo. 10 juli: LC-Kring over Grundig Satellit (online) (Algemeen)

door Gerard in Zeist ⌂ @, Zeist, 17-06-2024, 11:35 (9 dagen geleden) @ Forumbeheer

Beste Radiovrienden,

Sinds de Leren- en ContactKring de Grundig Satellit 2100 besprak (juni 2021) heb ik een Grundig Satellit 400 gekregen en een 2100 gerepareerd, waar ik veel van geleerd heb. Om de lezing niet te lang te maken, moest ik dan ook wat weetjes en feitjes schrappen. Ik hoop dan ook dat alle Grundig Satellit fans (LC-Kring Veteranen en Nieuwe Deelnemers) kunnen genieten van een bespreking van deze fantastische serie radio's. Voor de toegangskosten hoef je het niet te laten schieten!

Wat: Leren- en ContactKring, een online lezingenreeks over radio.
Wanneer: Woensdag 10 juli 2024 om 19.30.
Hoe kom ik er in? Ga naar https://meet.jit.si/LerenenContactKring
Kosten: Gratis.
Dia's: https://www.dropbox.com/scl/fi/0d8udo5t3bdjmktkzetvu/GrunSat.pptx?rlkey=6mqb9c0pvc5of2bepqov7t7y8...

De Grundig Satellit:
Al in de jaren zestig maakte Grundig goede KG-ontvangers, zoals de Ocean Boy, die later naar de Satellit is doorontwikkeld; een Ocean Boy 204 en Satellit 2100 en 400 worden getoond. Wat maakt een Satellit tot de beste kortegolf-ontvanger van de jaren zeventig (test Consumentenbond) voor consumenten en wat stelde Philips daar tegenover? Ook kijken we naar de zwakke punten van het supermodel 2100, iets om op te letten als je er eentje gaat kopen of repareren. Er waren diverse hulpstukken leverbaar, zoals de externe SSB-eenheid (breng ik ook mee).
De grootste verbetering in de ontwikkeling van de radio was denk ik de toevoeging van digitale afstemindicatie, die kwam in model 3000 (rond 1980). Gelukkig heb ik ook een Satellit 400 (1985), die heeft zelfs processorgestuurde digitale PLL afstemming, da's ouderwets genieten in modern jasje! En wat is er na model 400 (dus de afgelopen 40 jaar) nog verbeterd aan de portable radio?

Vragen en informatie over de Satellit mag je me natuurlijk mailen! Laat me ook weten als je aankondigingen per mail wilt ontvangen (of juist niet meer).
Ik hoop je te zien op 10 juli. In augustus is er geen LC-Kring en in september bespreken we Operation Rafter.

Gerard Tel.

[image]

[image]


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum