Een defecte HP 1201 oscilloscoop (Aangeboden)
Uit mijn vorige bijdrage:
Tja de nieuwe bedrading is voor mij niet het grootste probleem.
MAAR:
Mijn poging om dan de bekabeling zoals voorgesteld te vernieuwen, zoals een nieuwe HSP kabeltje te leggen van het blokje naar de Scoopbuis kan niet gerealiseerd worden zonder de scoop buis te ontmantelen.
Nu mijn HP 1740A door mij gerepareerd is wil ik nu mijn overbodige (en momenteel defecte) HP 1201A Oscilloscoop aanbieden.
Vanwege tijdgebrek kom ik er (minimaaal) het eerste half jaar niet toe om de vervanging van de Flex bekabeling aan te pakken.
Het aanbrengen van twee nieuwe normale draden en een HSP kabeltje aan te sluiten op de scoopbuis.
Volgens mij moet dan het apparaat gedeeltelijk gedemonteerd worden.
Ik zoek nu een nieuwe eigenaar die deze scoop weer bruikbaar maakt.
Buiten het Flex-probleem functioneert de scoop prima.
Ik wil hem/haar niet slopen en verdelen in een aantal onderdelen, hoewel een losse scoopbuis, voedings trafo etc zo nu en dan op Ebay gezocht worden.
Ik vind het belangrijker dat deze scoop weer tot leven gebracht wordt dan een aantal Euro's bij elkaar te sprokkelen.
Ik wil de scoop voor een zeer klein bedrag dus te koop aanbieden. Ik kan bij het ophalen tekst en uitleg geven over het hoe en wat van dit instrument.
Correspondentie graag via envelopje.
ruud
Complete draad:
- Een defecte HP 1201 oscilloscoop -
Bapaktua,
17-08-2024, 09:56
- Een defecte HP 1201 oscilloscoop nu GRATIS -
Bapaktua,
21-08-2024, 08:58
- HP 1201 oscilloscoop GRATIS niet meer beschikbaar. - Bapaktua, 21-08-2024, 17:41
- Een defecte HP 1201 oscilloscoop nu GRATIS -
Bapaktua,
21-08-2024, 08:58