Welke print is dit? (Toestel of techniek)
Ik heb hier een print liggen, wat goed een ontwerp kan zijn uit elektuur. Mijn naspeuringen blijven echter vruchtenloos.
Op de print staat wel een nummer 880109. De lay-out is ook wel elektuurachtig.
Er zijn maar drie tweepolige aansluitpunten, waarvan een voor vijf volt. Er zit ook een AD ic op. Het zou dus een of andere decoder kunnen zijn.
Er zit een oscillator op met een kristal van 2.4576 MHz en de volgende ic bezetting HCF4060 (oscillator)
HCF4040 (deler)
HEF4011
SN74150
ADC0804
2 maal de LM567 en een 4046.Verder twee trimmers voor de x-tal oscillator en vijf instelpotmeters.
Het ontwerp is volgens mij toch wel jaren 70-80.
Wie weet het?
Soundman2
Welke print is dit?
Op de print staat wel een nummer 880109.
Hallo Henk,
Elektuur januari 1989: Seriële Facsimile-interface voor Atari ST en Acorn Archimedes.
Welke print is dit?
Dat is een Elektuur print voor een fax interface voor een Atari.
Is uit 1989.
Jac Janssen
Welke print is dit?
Hallo Henk,
Dit ontwerp is van elektuur en lijkt een ATARI fax interface te zijn.
Het ontwerp is uit 1988 (880109) De eerste 2 cijfers geven het jaar aan.
De print is een interface tussen een communicatie ontvanger en een computer, en je kon hiermee weerkaarten die op de kortegolf uitgezonden werden meeschrijven.
Ik heb eventueel de beschrijving liggen.
Welke print is dit?
Hallo Henk,
Ik heb eventueel de beschrijving liggen.
r
Daar heb ik wel eens mee geëxperimenteerd op de lange golf, ik moest daarvoor de afstemming wat opschuiven. Alleen niet met deze print. Wellicht is die hier gebleven van een medeamateur.
Volgens mijn heb ik de jaargang van elektuur 1988 in mijn bezit. Ik weet niet waarom ik het daar niet heb kunnen vinden.
In elk geval weet ik waar ik moet zoeken.
Soundman2