Vanmorgen werkte het weer........... (Computertechniek)

door henk vdb @, Breda, 25-08-2024, 20:05 (79 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 25-08-2024, 20:10

Ik leg me er niet bij neer en meestal vjnd ik het probleem wel.

Was ook niet aan jou gericht...een goede techneut is meestal niet blij als een probleem ineens VANZELF opgelost is; we blijven met de vraag zitten wat er aan de hand was, om het probleem VOORGOED uit de wereld te kunnen helpen en er niet op een onbepaald (meestal heel ongelegen) moment WEER mee geconfronteerd te worden.

Zo erg als bij win 11 heb ik het nog niet meegemaakt. Zelfs heel simpele dingen zijn zo ingewikkeld uit te voeren dat het gewoon niet werkt en soms lijkt het wel dat ik een aparte uitgave heb van w11, als ik op het www zoek.

Heb je misschien de Home versie, die heeft wat minder mogelijkheden. Hoewel veel te tweaken is.

Zo begint de meeste uitleg met de startknop, die er niet is.. Het is even wennen, maar ook dat hebbem ze overhoop gegooid. Beter werkt het met het tandwiel, dat nu in de taakbalk gezet is.

Ik heb geen ervaring met w11 maar weet wel dat ze in w8 ook al eens de startknop weggelaten hebben. Deze "vergissing" is in w10 weer teruggedraaid

Als Microschoft auto's moest bouwen, had iedere auto wel pedalen, maar zaten ze telkens ergens anders verstopt....

Auto's zie ik ze nog niet bouwen, maar als er software van hun in auto's zou komen dan vrees ik het ergste.

Overigens is het niet vreemd dat veel industriele processen op linux draaien. Met iedere nieuwe versie van windows werken besturingen niet meer en updayes van de bestaande software worden niet meer geleverd.
Je zal het niet geloven, maarmijn filemanager is nog steeds een voortvloeisel uit de norton commander, geen toestanden, gewoon twee velden naast elkaar en alle tools bij de hand. Die commander werkte in de jaren 80 al hetzefde. Voordeel was dat je toen nog in DOS niet alle filenamen hoefde in te tikken. een commandline zit er ook standaard in, waar die oude DOS commando's ook nog steeds werken.

Ik geloof het echt wel hoor! Zo heb ik jaaaaaren lang ACDSEE 3.1 gebruikt als alternatief voor de ingbouwde navigator. Heel makkelijk om meerdere files te renamen en eenvoudig afbeeldingen bekijken, ingebouwde slideshow mogelijkheid en (ook prettig) lichtgewicht en snel. De latere versies vond ik te zwaar en met allerlei functies die ik niet nodig had. Ik ben pas echt van ACDSEE 3.1 afgekomen toen ik overgestapt ben naar Linux.

Dat plaatjes gedoe wordt ik helemaal gek van. De verkenner gebruik ik dus nooit.
Tegenwoordig is "downloads"de bak waarin nieuwe bestanden terechtkomen.

Ik geef meestal (maar niet altijd) de voorkeur aan de instelling waarbij steeds gevraagd wordt waar op te slaan. Het nadeel is dat ik daardoor (te) makkelijk zaken tijdelijk(?!) op het bureaublad zet waardoor dat ook nogal volraakt want verwijderen komt later wel...

Sorteren doet windows op eigen manier. Heeft een bestand wat je binnenhaalt een oude datum, kun je zoeken en dan niet op alfabetische volgorde.

Geen idee of het nog zo is in w11 maar in de explorer kon je altijd bovenaan een kolom klikken zodat er (toggle) op of neer op het item in die kolom alfabetisch, numeriek, op datum, enz gerangschikt kan worden.

Sinds win 11 hebben ze ook hetSMB-1 protocol uitgezet, omdat het onveilig is (al 30 jaar schijnbaar) Gevolg is dat hele volksstammen uit moeten puzzelen waarom de nieuw pc's niets meer op een netwerk vinden. Op het www staat info zat, maar ik vond slechts een enkele website die aangaf wat er aan de hand was en hoe je het met twee muisklikken kon oplossen.

Merkwaardig genoeg is zoals ik eerder al opmerkte dit euvel bij mij onder w10 al voorgevallen.

Een vergissing in de naam van de administrator lijkt schier onherstelbaar en is mogelijk alleen te herstellen met een compleet nieuwe installatie.
Mijn win 11 opent dus met een internetalias, wat niet de bedoeling was.

En als je extra gebruikers aan wil maken MOET je perse internetverbinding hebben. Big brother moet het wel weten natuurlijk.

Zal allemaal wel aan mij liggen......

Allemaal is wel heel veel :-D maar ik denk niet dat het aan jou ligt hoor! :-)

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks