HP8591E probleem - schema's (Toestel of techniek)

door JohanB @, Sleidinge (BE), 27-08-2024, 16:32 (86 dagen geleden)

Ik ben op zoek naar de schema's van een HP8591E spectrum analyzer. De service manual van de 8590 serie heb ik maar zonder schema's.

Probleem: op het scherm zijn de bovenste twee regels niet leesbaar.

[image]

De functie CRT VERT POSITION lost het probleem niet op. Het totale beeld schuift op (omhoog, omlaag), inclusief de onvolledige/ontbrekende regels. Vermoedelijke een probleem/instelling in de verticale eindtrap van de KSB.

Op Electrotanya kan meer info staan maar Tanya weigert sinds kort elk contact wegens advertise blocker Bvb. ABP. Dit kan ik begrijpen, Tanya moet ergens op eerbare wijze haar (?) inspanningen door vergoed krijgen. Maar, ook na uitschakelen van ABP weigert Tanya elk verder contact. Nog iemand recent problemen met Electrotanya? Die lijken me een gevolg van een recente upgrade van ABP.

Dank voor het meedenken.
Johan

HP8591E probleem - schema's

door jeroen @, 27-08-2024, 19:25 (86 dagen geleden) @ JohanB

Johan,

Ik kan het document zonder probleem downloaden via firefox en uBlock.
Stuur je mij een mail dan stuur ik je het document door. Is een 400tal bladzijden. Schema zie ik wel niet direct.

Jeroen

door JohanB @, Sleidinge (BE), 27-08-2024, 19:39 (86 dagen geleden) @ jeroen

Dag Jeroen,

de servicemanual heb ik maar zonder schema's.

Grts - Johan

door soundman2 @, Wouw, 27-08-2024, 20:35 (86 dagen geleden) @ JohanB

Hier staat een doc met 674 pagina's een service guide en veel foutaanduidingen.Alleen gedetailleerde blokschemas, dus niet op componenten niveau. Misschien heb je er toch wat an.
https://www.rftesolutions.com/pdf/analyzers/spectrum_analyzers/8591E--Service_Guide.pdf

door JohanB @, Sleidinge (BE), 29-08-2024, 11:43 (84 dagen geleden) @ JohanB

Dank aan iedereen voor de tips. Ik heb nu toch al meer informatie. Het schema zelf, ik heb eigenlijk maar het schema van het videodeel nodig, lijkt onvindbaar.

Grts - Johan

HP8591E probleem - opgelost

door JohanB @, Sleidinge (BE), 30-08-2024, 15:52 (83 dagen geleden) @ JohanB

Misschien kan er ooit wel eens iemand iets aanvangen met de oplossing voor dit probleem.

In het CALibratie MENU is er een instelling SYNC. Daar is er keuze tussen NRM en NTSC. Die instelling is eigenlijk bedoeld voor de aansluiting van een externe monitor. Maar volgens de gebruiksaanwijzing is bij NTSC het beeld op de interne display slightly compressed. Het toestel stond op NTSC, wijzigen naar NRM zorgt voor een keurig, compleet display.

De oplossing kreeg ik via het Vintage Electronic Test Equipment-forum op FaceBook.

Prettig weekend - Johan