muis en keyboard met usb ontvanger (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 06-10-2024, 22:35 (45 dagen geleden)

Algemene vraag.
Als je een computer muis en of keyboard hebt welke draadloos is , maar je mist de usb stick die er voor bijgeleverd "was". Is er dan nog een mogelijkheid om dat weer werkend te krijgen of wordt het een kwestie van weggooien?

mvg
Frans

muis en keyboard met usb ontvanger

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 07-10-2024, 00:26 (45 dagen geleden) @ ffeilers
Gewijzigd door Forumbeheer, 07-10-2024, 00:27

Tegenwoordig worden de meeste types af-fabriek gepaard geleverd. Dan kun je het wel vergeten.

Vroeger (en bij universele bluetooth apparaten die je ook op tablets enzo kan gebruiken) kon je ze paren met een knopje. Dan werkt in principe elke stick van het juiste merk en type. Of elke bluetooth stick als je een bluetooth apparaat hebt.

Het kan dus per apparaat verschillen. Met het merk en typenummer van de specifieke apparaten die je hebt, kun je met een beetje geluk uitvinden hoe ze werken.

door soundman2 @, Wouw, 07-10-2024, 11:39 (45 dagen geleden) @ ffeilers

Ik heb zojuist een proefje gedaan met een muis van DELL en een BT adaptertje van een muis van de ACTION, (<10 Euro). Het werkt niet samen. Het is kennelijk geen standaard protocol. In denk zelfs dat elke originele combinatie zijn eigen herkenningscode heeft. Immers moeten twee computers naast elkaar met draadloze muizen en keyboards, ook onafhankelijk van elkaar kunnen werken.
Dat zou dan ook niet werken met een BT ontvangertje van hetzelfde merk, maar van een andere muis/ontvanger combinatie.

door Onno-I @, 07-10-2024, 19:31 (45 dagen geleden) @ ffeilers

Toevallig dit weekend een muis en toetsenbord gekocht van Logitech. De verkoper beloofde dat ik ze zou kunnen combineren op een dongle. Dat blijkt van niet. De dongles zijn van fabriek af gepaard. Er zijn verschillende soorten dongles ook bij 1 merk. Om ze te combineren en beheren moet je een dik programma downloaden. Dat niet draait op mijn laptop. Op zoek naar ondersteuning word je overladen met triviale “dit is zo’n goed product” getoeter alleen spam en geen informatie.
Maar Logitech kan je wel een nieuwe dongle verkopen als je oude kwijt is. Zeggen ze.
Tamelijk teleurstellend zelfs met nieuwe producten (en een advies uit onkunde van de verkoper).

door vanhetgoor @, 08-10-2024, 10:43 (44 dagen geleden) @ ffeilers

Er worden bij de Chinese Postorder losse ontvangers aangeboden. Ik had een Logitech keyboard die ik zonder ontvanger bij de kringloop had gekocht. De eerste twee keer had ik geen succes, en omdat driemaal scheepsrecht is heb ik een derde ontvanger laten komen en die werkte wel. Het was een universele ontvanger waar verschillende Logitech apparaten op kunnen, er is een programma bij waar dat allemaal mee ingesteld kon worden. "Kon" want na de update van het OS van de computer werkt het programma niet meer, de dongle kan dus niet meer worden geprogrammeerd. Ik neem dus aan dat het een aflopende zaak is.

Die Chinese Postorder verkoopt veel dingen die niet doen wat ze beloven. En omdat de verzendkosten vaak hoger zijn dan de kosten voor het voorwerp heeft terugsturen ook totaal geen enkele zin. Probeer het maar, het hele leven is toch al een gok.

door ffeilers @, Breda, 08-10-2024, 21:36 (43 dagen geleden) @ vanhetgoor

Er worden bij de Chinese Postorder losse ontvangers aangeboden. Ik had een Logitech keyboard die ik zonder ontvanger bij de kringloop had gekocht. De eerste twee keer had ik geen succes, en omdat driemaal scheepsrecht is heb ik een derde ontvanger laten komen en die werkte wel. Het was een universele ontvanger waar verschillende Logitech apparaten op kunnen, er is een programma bij waar dat allemaal mee ingesteld kon worden. "Kon" want na de update van het OS van de computer werkt het programma niet meer, de dongle kan dus niet meer worden geprogrammeerd. Ik neem dus aan dat het een aflopende zaak is.

Die Chinese Postorder verkoopt veel dingen die niet doen wat ze beloven. En omdat de verzendkosten vaak hoger zijn dan de kosten voor het voorwerp heeft terugsturen ook totaal geen enkele zin. Probeer het maar, het hele leven is toch al een gok.

Heb je voor mij een link, want ik kan het zo niet vinden.
mvg
Frans