Patroongenerator (Toestel of techniek)

door doktordirk @, Noordbeemster, 08-10-2024, 23:26 (7 dagen geleden) @ PE9ZZ

Mooi om te lezen dat er meer knutselaars zijn op dit gebied!
Dat ik pas begon met kleuren tv dacht ik eerst ook aan een PM5507, maar de verkrijgbaarheid van de gebruikte kristallen was toen een probleem.
Dus toen werd het een PM5508 met een respectabel aantal onderdelen tov het andere model.
Bij Radio ELCO (Alkmaar) hadden ze het er nog wel eens over als ik er weer eens langs kwam.
De speciale spoeltjes waren nog wel een dingetje, Philips kon of wilde ze niet leveren.
Maar dat i9s uiteindelijk na wat experimenteren ook gelukt, al zullen de fabrieksspecificaties van het apparaat waarschijnlijk niet worden gehaald.
En nu had ik zomaar het idee om er een cirkel aan toe te voegen.
Wat ik me alleen nog af vroeg is of de dikte van de cirkel nog te regelen is, of dat pak 'm beet 8mm de gemiddelde dikte hoort te zijn.
Er is wel een potmetertje waar dit mee te regelen zou moeten zijn, maar behalve de zichtbaarheid neemt de dikte nauwelijks af.
Als de nieuwe print (nu enkelzijdig en geen draadbruggen!) opgebouwd is zie ik wel of er iets is veranderd, en of er nog een betere plaats is om het signaal aan te bieden in het video-signaal.

Mvg. Dirk.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum