video 8 afspeler (Gezocht)

door frits @, Meppen Dtsl., 23-11-2024, 13:41 (4 dagen geleden)

Beste Forummers,
Destijds heb ik met een (gehuurde) camera video opnames gemaakt van een vakantie.
Het formaat was video 8 en ik heb destijds de cassettes door een bedrijf om laten zetten
in VHS systeem daar ik geen afspeelmogelijkheid had. Inmiddels is de VHS band in de familie verdwenen. Bij het opruimen van kasten vond ik de orginele cassettes weer terug, maar die liggen er dus nu al ruim 30 jaar en ik weet niet of er nog beeldmateriaal op staat.
Bij navraag bij kennissen blijkt dat er een heleboel systemen van dit soort videocassettes
bestaan en niemand heeft iets waarmee ik ze zou kunnen bekijken. Is er een forummer die een passende afspeler heeft die hem wil wegdoen of te leen zou willen geven, dan kan ik (mits er nog beelden op staan) ze met een grabber omzetten naar MP4.
Voor de duidelijkheid een afbeelding van de bedoelde cassette.
Alvast bedankt aan iedereen die wil reageren,
Met vriendelijke groet,
Frits[image]

video 8 afspeler

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 23-11-2024, 15:15 (4 dagen geleden) @ frits

Dit is een gewone video 8 cassette en heb daarvoor de cameraspullen nog.
Voor het omzetten naar een digitaal formaat is zo'n camera nodig en een PC programma.
De camera zet je dan op afspelen, op MP worden deze camera's voor weinig aangeboden.
Succes en groet, Ben

video 8 afspeler

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23-11-2024, 18:29 (4 dagen geleden) @ frits

Je kunt ook voor weekend een Hi-8 huren zie ik.

Weet je zeker dat de spullen werken.
"Hi-8 Camera HUREN"
Op marktplaats

Daarnaast zijn er denk ik ook legio bedrijfjes te vinden die keurig voor je over zetten.

Voorkomt hoop gepruts, zien dat je software krijgt ergens enz.

Moet ook ergens nog een 8 geval hebben, maar die gaf volgens mij al 20jr geleden problemen.
Zal met 2ehands op MP niet anders zijn.

Het gevaar dat zo'n gammele 20 jaar niet gebruikt je bandje mollesteren is ook natuurlijk groot aanwezig.
Het blijft fijn mechanica.

video 8 afspeler

door frits @, Meppen Dtsl., 24-11-2024, 18:45 (3 dagen geleden) @ Maurice

Heren bedankt voor de reacties. Ik heb idd gezocht op MP en op Ebay Duitsland maar geen van de aanbieders geeft garantie op het functioneren van het apparaat ( het aangebodene is meestal een erfstuk van Opa) In deze omgeving geeft het ook niet veel bedrijven voor omzetten e/o verhuur van deze oude toestellen zodat ik via dit forum niet veel verder kom.
Nogmaals bedankt voor jullie reactie!!
Met vriendelijke groet,
frits

video 8 afspeler

door BenM ⌂ @, Bunschoten, 24-11-2024, 19:16 (3 dagen geleden) @ frits

Ik weet niet of dit een optie voor je is. Het scanpaleis in Utrecht heeft een inleverpunt in Meppel. Mocht je daar meer over willen weten, dan kan ik je die per PB sturen.

--
Met vriendelijke groeten,
Ben

video 8 afspeler

door frits @, Meppen Dtsl., 24-11-2024, 23:30 (3 dagen geleden) @ BenM

Hallo Ben. Ik wacht nog even op de bevindingen van Gerard, maar ben wel nieuwsgierig wat dat scanpunt in Meppel inhoudt. Ontvang graag een PBtje hierover.
Groet Frits

video 8 afspeler

door g-rely @, Lelystad, 24-11-2024, 19:24 (3 dagen geleden) @ frits

Hallo Frits

Ik heb nog zo'n camera voor video 8.
Van de week zal ik hem testen of hij het nog doet, vorig jaar heb ik nog voor iemand een kopie gemaakt. Mocht hij het doen, hoor je van me, maar even geduld, dan kan ik een kopie op DVD voor je maken.

Groet, Gerard (Lelystad)

video 8 afspeler

door frits @, Meppen Dtsl., 24-11-2024, 23:32 (3 dagen geleden) @ g-rely

Hoi Gerard,
Ik wacht af of jouw apparaat nog werkt in ieder geval alvast reuze bedankt voor de te nemen
moeite.
Groet Frits