Popcorntime bestanden verwijderen (Computertechniek)
door soundman2 , Wouw, 05-01-2025, 21:54 (3 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 07-01-2025, 01:24
Omdat mijn Medion laptop pc met W10 even niet vooruit wilde, kon ik eenzelfde laptopje lenen van een familielid. Mijn eigen pc doet het weer en ik wilde de door mij op het geleende laptopje van de gedownloade bestanden over zetten naar mijn pc. Ik deed dat via een omweg. Ik heb de map downloads gekopieerd naar mijn externe back-up disk, met de intentie om de bestanden die niet van mij waren te wissen van de back-up disk.
Het was voor de meeste bestanden geen probleem, maar de map Popcorntime krijg ik niet meer van de back-up disk af. Ik heb wat opgezocht op het www en vond wat oplossingen, maar die gaan er vanuit dat de bestanden op de pc staan. Die staan daar ook, maar hoeven er voor mij niet af, die pc gaat toch terug. De bestanden op de back-up disk krijg ik niet gewist. Kan aan het OS W8.1 liggen, maar ook een PC met W11 krijgt er geen vat op. Ik ben niet de enige die klaagt over verwijderen van Popcorntime. Het is software voor kennelijk illegale download van films etc. In de tijd tot en met W2000, kon je nog gewoon DOS draaien en meestal waren dan dergelijke problemen wel op te lossen.
Die truc lukt helaas niet bij W8.1 en later. Voor de duidelijkheid, de Popcorntime bestanden moeten van de back-updisk, die in het netwerk, gewist worden.
Wie heeft een methode?
Popcorntime bestanden verwijderen
door Maurice , Dordrecht, 05-01-2025, 22:20 (3 dagen geleden) @ soundman2
Heeft denk ik met rechten van doen.
op betreffende bestand.
Linker muistoest eigenschappen en zie of alleen lezen is.
Dat dan wijzigen, wel als administrator met alle rechten ingelogd zijn.
door soundman2 , Wouw, 05-01-2025, 22:50 (3 dagen geleden) @ Maurice
Nope!.
Ik ben met de verkenner (Windows 11) naar een van de bestanden in de directory op de back-up disk gegaan, het zijn veelal MP4 bestanden ik denk films gezien de grootte. Met de rechter muisknop en tjop, de PC loopt volledig vast (programma reageert niet meer). Was erg lastig om de pc uit die toestand te krijgen.
Rechts klikken leverde geen info op, ik kreeg meteen het wachtcirkeltje.......
Overigens is de W11 PC niet dezelfde als in de vraag, maar daar kan ik wel normaal naar de back-up disk die aan het netwerk hangt.
De leen pc heeft W8.1 en mijn eigen laptopje W10.
Het kopiëren van de bestanden duurde ook erg lang, maar was totaal met Popcorntime files er bij iets van 39GB. Daar had ik even niet op gelet.
Volgens het www is Popcorn time niet zo frisse software. De bestanden op de back-up disk zijn nog ongebruikt, ik heb ze niet bekeken of geopend, maar meteen proberen te wissen. Dat ging niet vooruit. Een complete format van de back-up disk is geen optie.
door Maurice , Dordrecht, 06-01-2025, 00:04 (3 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maurice, 06-01-2025, 00:05
Met de rechter muisknop en tjop, de PC loopt volledig vast (programma reageert niet meer). Was erg lastig om de pc uit die toestand te krijgen.
Heel vreemd,
Probeer eens TotalCommander te installeren op je PC.
Wat je ook kunt proberen is naar ander programma te verbinden.
Dat is MP4 dan naar een of ander willekeurig ander programma laten verwijzen.
Kan in verkenner, maar ook in Totalcomander.
Files MP4 selecteren en dan onder >Bestand> Verbinden
kies nieuw programma.
In dat geval gaan alle MP4 naar dat nieuwe verwijs programma.
Dat die MP4's dan niet meer werken is even niet van belang.
Zet je later wel weer terug.
Omdat betreffende MP4 bestand vast loopt, dat opnieuw verwijzen dan met ander MP4 bestand doen.
Neem aan dat dat programma al van je pc af is.
Mogelijk dat dus die verwijzing daarom de mist in gaat.
Is wel typisch inderdaad.
Zeker het verplaatsen naar nieuw aangemaakte directory en dan gehele directory wissen , heb je vast ook al geprobeerd.
door soundman2 , Wouw, 06-01-2025, 10:57 (3 dagen geleden) @ Maurice
Total commander is mijn favoriete filemanager. Ik gebruikte het al in de jaren 80 toen het nog Norton Commander heette. Net als PC tools etc werkte het met twee schermen naast elkaar en je hoefde niet elke keer de filenamen in te toetsen, zoals met de commando's van DOS wel noodzakelijk was. Overigens kun je de DOS commands allemmaal nog gebruiken in TC...
door Maurice , Dordrecht, 06-01-2025, 11:55 (3 dagen geleden) @ soundman2
Mooi zelfde hier en werk ik 99% van de tijd mee.
Ook i.d. vanaf wat is het 1988 of zo.
Verbinden betekend dat computer weet dat als het een .MP4 dan bepaald vast programma
opend.
Dat kun je vernaderen. En dat geldt dan voor alle MP4 bestanden waar dan ook.
Idem bv met .doc altijd het word programma start.
Probeer maar.
Maak van een txt maar .doc en ipv notepad start nu word.
door soundman2 , Wouw, 06-01-2025, 13:44 (3 dagen geleden) @ Maurice
Dat van die extensies is mij helemaal bekend
door Marbel , Hoorn N-H, 06-01-2025, 10:37 (3 dagen geleden) @ soundman2
Mocht het niet lukken dan kun je met regedit alle verwijzingen naar Popcorntime verwijderen.
Hierna de computer opnieuw opstarten.
Maak wel eerst een back-up van je registry.
door soundman2 , Wouw, 06-01-2025, 11:01 (3 dagen geleden) @ Marbel
De bestanden op de externe disk hebben geen verwijzing, ik zou niet weten waar naar. Ik heb ze ook proberen te wissen met een derde PC met daarop W11, waarop zeker geen programma's in de registry kunnen staan die ermee verbonden zijn.
door Marbel , Hoorn N-H, 06-01-2025, 11:07 (3 dagen geleden) @ soundman2
Het hoeven ook helemaal geen verwijzingen te zijn naar een programma!
Registry houdt alles bij van de pc, ook beveiliging etc.
door Mans Veldman , Leidschendam, 06-01-2025, 11:47 (3 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Mans Veldman, 06-01-2025, 11:49
Misschien lukt het op deze manier met notepad++ Niet bestand openen maar notepad++ starten, dan naar open bestand gaan en in de bestandenlijst deleten.
https://www.transistorforum.nl/forum/index.php?mode=thread&id=84859
door henk vdb , Breda, 06-01-2025, 11:51 (3 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 06-01-2025, 12:00
Heb je het al met een Linux computer geprobeerd? Je zou eventueel een "Live" versie kunnen booten vanaf een stick of SD-kaart als je geen specifieke Linux computer hebt. Linux distributies kunnen out of the box meestal meer bestandssytemen aan dan windows, je hoeft dus niet op zoek naar allerlei dubieuze extra software. Ideaal voor schijven waarvan je niet precies weet wat er zoal opstaat. Met de browser kan je met "Beeld -> extra paneel" ook met twee panelen werken. Ik ga uit van Linux Mint maar met andere versies zal dat ook wel kunnen.
door soundman2 , Wouw, 06-01-2025, 13:45 (3 dagen geleden) @ henk vdb
Ik heb nog een pc waar linux op draait, gaan we proberen.
door Ben , Waddinxveen, 06-01-2025, 13:08 (3 dagen geleden) @ soundman2
Er zijn verschillende methodes om data te wissen indien het geblokkeerd staat.
Het meest voorkomend is dat er bij de opstart al een programma in de startup zit.
Je kunt dit stoppen maar als het in het register staat dan help het wissen daarvan niet.
Meestal gebruik ik dan de Hirren bootCD om zo'n bestand op een schijf te wissen.
Ook kun je met een 'safe mode' opstart proberen de bestanden te wissen.
Daarna blijft de mogelijkheid met 'regedit' zoals eerder vermeld.
Een HD geknoopt aan een netwerk zal je denk ik dan toch moeten loskoppelen.
Door deze HD direct aan een PC te zetten kun je met Hirren bootCD de ongewenste data wissen.
Succes en groet, Ben
door soundman2 , Wouw, 06-01-2025, 13:49 (3 dagen geleden) @ Ben
Gewijzigd door soundman2, 06-01-2025, 13:58
Bedoel je dat ik de back-up schijf fysiek uit de behuizing moet halen en op een of andere manier met de laptop verbind? Voor de kleine SATA hd's heb ik wel een seriele adapter, maar dat wordt weer slopen dan.
Ik weet niet welk OS de schijf gebruikt, maar meestal is dat geen Windows.
Hirens boot CD ken ik wel, maar tegenwoordig zijn de pc's vertoken van een drive daarvoor. Ik zou nog een boostick kunnen maken.
Overigens heb ik dit nog niet meegemaakt......
Wat ik nog niet verteld heb, is dat de filemanagers gewoon doen wat ze moeten doen. Er komt een wisschermpje en "deze directory is niet leeg etc. Dan wordt er gewist, maar niemand weet hoe lang.
De indicatiebalk loopt niet.
Dat geldt ook als je in een directory een file aanwijst.
door Ben , Waddinxveen, 06-01-2025, 14:40 (3 dagen geleden) @ soundman2
Het is jammer genoeg geen Backup schijf, maar een kopieën schijf.
Met een Backup schijf, schrijf je de complete data inclusief het systeem en de programma's.
Als je het goed wil doen bewaar je van 3 weken daarvoor, voordat je het weer overschrijft.
Blijkt dat er dan wat mis is, dan kun je het complete werkende systeem terugzetten.
Kijk ook eens bij 'True Image', maar je komt er wel weer uit.
Groet, Ben
door soundman2 , Wouw, 06-01-2025, 15:07 (3 dagen geleden) @ Ben
De disk is bij mij alleen voor DATA. Bij een crash kan ik gewoon het systeem terugzetten met een image en daarna de data weer ophalen.
door Marbel , Hoorn N-H, 06-01-2025, 14:43 (3 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Marbel, 06-01-2025, 14:51
Heb je al wel geprobeerd de pc op te starten in de veilige modus?
Vanuit deze modus zou je de mp4 bestanden moeten kunnen verwijderen.
Voor info:
https://www.shouldiremoveit.com/Popcorn-Time-118309-program.aspx
door electron , eindhoven, 06-01-2025, 15:43 (3 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door electron, 06-01-2025, 15:53
Een van de redenen dat manipulaties met mappen of bestanden niet lukken kan zijn dat je
geen administratieve rechten hebt daartoe- ook al ben je ingelogd als administrator.
Zo had ik op een externe usb-drive op magische wijze ineens bestanden die administratieve
rechten eisten om door te gaan met verplaatsen, hernoemen, etc.
Een handig programma dat iedereen op zijn pc zou moeten hebben is TakeOwnershipPro-
https://www.majorgeeks.com/files/details/takeownershippro.html
Je selecteert dan waar je over wilt regeren (ownership) en in het context-menu
selecteer je 'take ownership'. Daarna is die blokkade opgeheven.
En kun je daarna met die bestanden doen wat je wilt- zonder belemmeringen.
Ben@
door ffeilers , Breda, 06-01-2025, 19:02 (2 dagen geleden) @ soundman2
Henk,
Ik vond onderstaande, misschien kan je er wat mee?
https://www.ct.nl/workshops/bestand-verwijderen-lukt-niet-zo-wis-je-ze-toch/
mvg
Frans