LG televisie (Toestel of techniek)

door hdegreeuw @, Andijk, 16-01-2025, 21:39 (1 dag en 8 uur geleden)

Of ik even naar haar televisie wil kijken er komt een raar geluid uit zegt de buurvrouw.
Mooi beeld maar het geluid is vreselijk hij kettert met harde tikken en geluid is net als bij een foto die geblurd is onverstaanbaar. Ik heb geen idee.
Ze had nog een kleine bovenstaan en die aangesloten en prima beeld en geluid.

Iemand enig idee waar het te zoeken?

LG televisie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-01-2025, 23:32 (1 dag en 6 uur geleden) @ hdegreeuw

Iemand enig idee waar het te zoeken?

Elke reparatie begint bij het typenummer. LG heeft erg veel verschillende TV's gemaakt, dus om de gedachten te bepalen is dat noodzakelijk.

Verder kun je eens testen of het geluid bij elke signaalbron slecht klinkt.

Als het toestel altijd hard heeft gestaan, kunnen de speakertjes zelf ook wel eens stuk zijn.

LG televisie

door ruudam @, Utrecht, 17-01-2025, 00:53 (1 dag en 5 uur geleden) @ Maarten Bakker

LG is berucht om defect geluid, heb er zelf ook een gehad met audio problemen.
De speakers gaan opvallend vaak stuk.

LG televisie

door maarten van dijk @, 17-01-2025, 11:42 (18 uur en 20 minuten geleden) @ ruudam

De speakers zijn zo wie zo niet om aan te horen.Een soundbar optisch aansluiten is een verademing.Kijk of het geluid goed is met een koptelefoon.Succes!

LG televisie

door hdegreeuw @, Andijk, 17-01-2025, 20:54 (9 uur en 7 minuten geleden) @ maarten van dijk

Zo hij staat op de keukentafel, het type is 37LE5510-ZB

Ga eerst eens kijken wat hij bij mij thuis doet

LG televisie

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 17-01-2025, 21:19 (8 uur en 42 minuten geleden) @ hdegreeuw

Misschien kun je hier wat mee voor als het tegenvalt.
Succes en groet, Ben

[image]

LG televisie

door hdegreeuw @, Andijk, 17-01-2025, 21:43 (8 uur en 18 minuten geleden) @ Ben
Gewijzigd door hdegreeuw, 17-01-2025, 22:13

Ik kon het toch niet laten heb er een videorecorder aan gehangen en het geluid is met een koptelefoon niet om aan te horen zo slecht niet eens te verstaan.

Wat jij voorstelde Ben dat moet ik met een scoop nalopen zeker, dat gaat mij boven de pet.

Zal hem morgen maar eens plat op tafel leggen en de achterkant open maken, misschien dat ik wat zie. bolle condensatoren oid.

Op het moment dat ik naar spelletjes ga is het luid in de koptelefoon goed, dus ik de koptelefoon uit de tv en het geluid is prima.
Maar op het moment dat ik overschakel van Spelletjes naar de videorecorder is het weer totaal mis.

LG televisie

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 17-01-2025, 22:32 (7 uur en 29 minuten geleden) @ hdegreeuw

Er is in de foutzoekboom sprake van 19V. Daaruit begrijp ik dat er een externe voeding aan hangt. Die zou je eens kunnen vervangen (misschien past een laptopvoeding) om te testen.

Dat de koptelefoonuitgang ook slecht is, is in elk geval een aanwijzing. De meeste tests hebben geen scope nodig.