probleempje ESP32 AM/FM transmitter (Algemeen)

door Otto @, Drenthe, 01-02-2025, 21:31 (3 dagen geleden) @ Erik

Weet iemand wat hier mis gaat? onderstaand nog enkele relevante regels uit de compile log:

Line 57: Error while detecting libraries included by C:\Users\erik\AppData\Local\arduino\sketches\46904E8D76E1694E65D6E25290280844\sketch\GUI.cpp

Line 115: C:\ESP32-AM-FM-Modulator\GUI.cpp:350:2: error: #endif without #if

Hallo Erik,

Oeps, dat is mijn fout geweest. Je moet die #endif op regel 350 in GUI.cpp even weghalen.

Af en toe maak ik "verbeteringen" aan in de software. In dit geval was dat een uitbreiding voor het kiezen van een MP3 track of een webstation. In de oude software kon dat enkel met de up/down knoppen. Nu kan het ook via een menu, waardoor het kiezen een stuk makkelijk wordt. Ergens is er blijkbaar iets misgegaan en is die #endif blijven hangen.

Overigens kun je bij problemen altijd proberen om een oudere versie van de software te compileren. Dan weet je zo of je zelf een fout hebt gemaakt, of dat er iets door ondergetekende is verprutst. Klik op het "klokje" van het aantal Commits:

[image]

Dan krijg je een lijst van vorige versies:

[image]

Klik je op <> dan kom je in de bijbehorende versie. (In dit geval heb ik de laatste versie van 23 september gemarkeerd).

Succes,
Otto

--
Ohm sweet Ohm...
[image]

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks