Informatie over een Philips versterker 22AH594 (Algemeen)
Hallo,
Ik ga een Philips 594 nakijken en waar nodig is het een en het ander vervangen (zwartpootjes en elco’s).
Nu lees ik in de service bladen dat er 2 transistoren best zouden moeten vervangen worden om de ruststroom instelling te verbeteren.
De nummering van de te vervangen transistoren vind ik terug in de schema’s.
Enkel staat er geen type van de vervanger in de manual. (Zie foto)
Wie kan mij helpen?
François
Informatie over een Philips versterker 22AH594
Het is een mededeling dat er tijdens de productie iets gewijzigd is, er staat NIET dat je die wijziging moet doorvoeren als je een exemplaar hebt dat die wijziging niet heeft.
De in de service mededeling afgebeelde print van de eindtrappen heeft een gewijzigde lay-out t.o.v. de lay-out in de oorspronkelijke documentatie.
Als er geen problemen zijn dan NIETS daaraan veranderen is mijn advies. Je wil je eindtrappen niet mollen toch?
Welke zwartpoottorren? Zitten (...zaten...) er andere exemplaren in dan op het schema staat?
Kijk naar wat erin zat. Niet zomaar vervangen tenzij echt defect.
De wijzingen zijn vanaf serie nummer links boven in en achter slash codes zijn doorgevoerd
Het is een aanvullingblad .
Aanpassen is niet nodig werkt het zo laten bij eerdere problemen of rep bij philips tech center werd dan modificatie aangebracht
Vaak ook wel aangegeven met een sticker.
Hoogtends wat elko’s vervangen en draaien maar.
Mvg René
Dag Henk,
Bedankt voor uw antwoord.
Het eerste deel is dan door mij verkeerd geïnterpreteerd. Ik laat het zoals het is.
Wat de zwartpootjes betreft.
Er zitten 2 op de PCB van de voorversterker.
Waar op het schema voor 6313 en 6314 BC558B staat, zit er een A85272 met zwarte pootjes in.
Ondertussen heb ik ook een aantal elco’s nagemeten en deze wijken ver af van de waarden (meer dan 20%).
François
Kennelijk zijn ze vergeten om een onderdelenlijst toe te voegen bij het wijzigingsblad.
Wat ik vermoed gezien de andere positienummers, is dat men van de BC548 is afgestapt omdat deze geen goed thermisch contact maakten met de koelplaat. Ik gok dat men iets in een TO-126 huisje heeft gebruikt, maar dat zou ik niet op eigen houtje gaan proberen totdat bekend is welk type werd toegepast.
Zitten er bij jou ueberhaupt BC548 of vergelijkbaar in op die plaats?
2SA852 en die zou ik dan inderdaad vervangen door BC558B
Maarten,
Op die plaats zitten er BC548 transistoren, dus ok.
François