Extra platte luidspreker gezocht (Algemeen)

door Klaas Slager @, Wezep, 03-02-2025, 17:10 (1 dag en 14 uur geleden)

Voor reparatie van een koffergrammofoon, type Philips 523, ben ik op zoek naar de luidspreker AD7091/X4. Het is een extra platte achthoekige luidspreker. Het mag ook een vergelijkbaar type zijn of een sloopapparaat.
Ik hoor graag een reactie.
Hgr. Klaas

Extra platte luidspreker gezocht

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 03-02-2025, 19:59 (1 dag en 11 uur geleden) @ Klaas Slager

Voor reparatie van een koffergrammofoon, type Philips 523, ben ik op zoek naar de luidspreker AD7091/X4.

Dag Klaas,

Ik heb een spinternieuwe voor je liggen, helaas niet de 4 ohm maar de 8 ohm versie:

[image]

[image]

Deze luidspreker komt uit een oude voorraad en is dus nooit aangesloten geweest.

Stuur me bij belangstelling maar een berichtje.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

door Peter1952 @, Almere, 03-02-2025, 22:25 (1 dag en 9 uur geleden) @ Leo Snoeren

Een 8 Ohm luidspreker is voor deze platenspeler geen enkel probleem.

Groeten,
Peter

door Klaas Slager @, Wezep, 03-02-2025, 23:09 (1 dag en 8 uur geleden) @ Leo Snoeren

Leo, ik heb je een bericht gestuurd,
Klaas

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 04-02-2025, 08:12 (23 uur en 28 minuten geleden) @ Klaas Slager

Dag Klaas,

Bericht ontvangen, ik pak hem vanavond in en stuur je een berichtje.

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

door ruudam @, Utrecht, 03-02-2025, 23:14 (1 dag en 8 uur geleden) @ Klaas Slager

wat is er mis met de luidspreker?
Zit een schroef achter die de magneet loshaalt, is de spoel onderbroken of (even met ohm meter doormeten) , zit de conus vast of loopt aan?

door soundman2 @, Wouw, 04-02-2025, 12:42 (18 uur en 58 minuten geleden) @ ruudam

soms is er ook een lasje van de spoel naar de soepele draadjes slecht gesoldeerd. iets schoonkrabben en je kunt het meten.

door Klaas Slager @, Wezep, 04-02-2025, 21:42 (9 uur en 58 minuten geleden) @ ruudam

Door de val van de deksel met luidspreker was de magneet van de LS afgebroken en ook de spoel was beschadigd.