Canon EOS 300D (digital) no power on (Toestel of techniek)

door ffeilers @, Breda, 23-02-2025, 15:12 (1 dag en 23 uur geleden) @ Ad Zijlmans

Frans,

Ik heb hier een EOS 1000D met meerdere accu's waarvan 1 defecte. Als ik die defecte meet geeft hij ook 8V onbelast dus dat zegt niet alles. Bij gebruik in de camera schakelt die wel in maar na een paar sec. houdt het op.

Je zou eens kunnen testen wat de accuspanning doet als je er een kleine belasting op aansluit (losse weerstand of lampje).

Gr.
Ad

Hoi Ad,
Ik heb gedaan wat je zegt, had het je vorige keer bij jou thuis zien doen. Nu zelf twee kerstlampjes in serie , prachtig helder licht en de spanning blijft stabiel zo n 7,6v en zakt net verder. Het probleem kan dus haast niet in de accu zitten. Weliswaar heb ik een nieuwe besteld , maar deze is nog niet binnen.

Ook de contacten nogmaals gereinigd en ook extra aandacht (kontaktspray) voor het schakelaartje wat moet constateren of het batterijcmompartiment gesloten is.

Overigens ook een body van een canon eos 1000d heb ik liggen (werking onbekend). Jammer dat ik niet wist dat je deze had. Inmiddels bij Alie een accu besteld.

Groet
Frans

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks