transistor radio (Toestel of techniek)

door Frans Hamer @, 31-03-2025, 23:34 (2 dagen geleden)

Hallo allemaal, van een familielid kreeg ik een Global transistor radiotje.
waarschijnlijk uit het jaar 60. op de radio staat 6 transistors, model: GR711 made in Japan
Zelf kan ik er niets over vinden, iemand enig idee?
Morgen plaats ik wat foto's
Met vriendelijke groet, Frans Hamer.

transistor radio

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 31-03-2025, 23:53 (2 dagen geleden) @ Frans Hamer

Ik denk deze https://www.radiomuseum.org/r/unknown_global_gr_711gr71.html of een van de varianten daarop. Ben sowieso benieuwd naar de foto's.

transistor radio

door Frans Hamer @, 01-04-2025, 20:57 (1 dag en 6 uur geleden) @ Maarten Bakker

hallo allemaal, de foto's heb ik met succes geplaatst maar ik zie ze niet.

transistor radio

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 01-04-2025, 21:13 (1 dag en 6 uur geleden) @ Frans Hamer

Na het uploaden nog even aanklikken om in je bericht te zetten.

transistor radio

door Frans Hamer @, 02-04-2025, 21:55 (5 uur en 18 minuten geleden) @ Maarten Bakker

Hallo Maarten, ik heb de foto's nogmaals ge upload en aangeklikt ze verschijnen ook
in het verzend vak maar niet bij het artikel.

transistor radio

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 02-04-2025, 22:15 (4 uur en 58 minuten geleden) @ Frans Hamer

Hallo Maarten, ik heb de foto's nogmaals ge upload en aangeklikt ze verschijnen ook
in het verzend vak maar niet bij het artikel.

[image]

deze? Er staan er nog meer....

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

transistor radio

door kris ⌂ @, Gent, België, 02-04-2025, 23:40 (3 uur en 33 minuten geleden) @ Leo Snoeren
Gewijzigd door kris, 02-04-2025, 23:46

hieronder bvb..

er is altijd een kans dat jouw radio een veel latere copie is. toon eens een foto van de binnenkant. (en niet uit een boek..)

[image]

[image]

transistor radio

door Frans Hamer @, 03-04-2025, 00:13 (3 uur en 1 minuten geleden) @ kris

Hallo Kris de foto die je laat zien is door mij gemaakt, de radio rechts is uit het boek
en de radio links is mijn radio, de soldeerzijde is ook mijn foto van deze radio
deze foto's zie ik alleen niet op mijn computer.