Philips smart tv type 46PFL9707S/12 werkt niet meer (Toestel of techniek)
Gekregen een Philips smart tv type 46PFL9707S/12 werkt niet meer werd mij verteld.
Originele AB werkt niet meer en hadden ze een ander model die ook zou werken er bij gekocht.
TV aangesloten (hij was toch stuk) maar na 4 minuten een twee maal knipperende rode led.
Led gaat 4 sec uit en knippert 2 x gaat en na 4 sec enz enz de hele avond door.
Bij het zoeken op internet kwam ik deze fout diverse malen tegen en wat je er misschien aan kunt doen. Maar wat ik ook probeerde er kwam totaal geen reactie van de TV of van de AB de led bleef knipperen.
Bij verder zoeken op internet kwam ik nog onderstaande link tegen met exact mijn probleem
https://tv-sound-monitors.philips.com/s/feed/0D56800001MlY5kCAF?language=nl_NL
Maar er stond geen reactie onder, er was dus niemand die erop had gereageerd.
Daarom heb ik mijn probleem bij Philips Technisch Support neergelegd en gezegd dat de Tv van 2015 was en kreeg als reactie.
Wat jammer om te horen,
Het kan zijn dat uw TV aan het eind van z'n levensduur zit. Volgens de Uneto-lijst zou een TV zo'n 5/6 jaar mee moeten gaan.
Wij hebben gekeken of er software is die wij kunnen opsturen zodat het mogelijk opgelost word, maar dat is niet het geval. Zelfs als wij de software wel hadden dan zou u het niet kunnen installeren aangezien de hele oude TV's de menu-instellingen nodig hebben voor het installeren van software via een USB stick.
Dus sorry dat we u moeten teleurstellen, maar er is niets dat wij nog kunnen doen om een nieuw leven in de TV te blazen. Wij zullen hierbij ook de ticket sluiten.
Mijn vraag is, Is het normaal dat tegenwoordig een TV ca 5 a 6 jaar mee gaat?