Lichtkap studio viewfinder gereed. (Algemeen)
Hallo Forumlezers,
Voor mijn pas verworven BTS LDK120P studiocamera met Thomson adapter waarvoor ik verder een lensbox heb plus basestation en triax kabel miste een lichtkap van de viewfinder. Het lijkt wel of ze die dingen opvreten maar goed.
Je maakt er weer een en zonder draaibank ben je trouwens ook weer kansloos voor het draaien van de montagepinnen.
Zomaar even.
Hans
--
Hans van Kampen
Lichtkap studio viewfinder gereed.
Hans,
Zoals van jou gebruikelijk: vakwerk!
Jac
Dank je Jac.
Het zal niet iedereen opvallen maar ik heb een fout in het typenummer. Moet zijn LDK10P en geen LDK120P
Hans
--
Hans van Kampen
That makes sense!
Mooi gemaakt hoor, die kap. Niet van origineel te onderscheiden!
Wat jij een lensbox noemt hier heet officieel "Large Lens Adapter" (LLA), maar dat terzijde.
Die wat ik noem lensbox is er een (weet het typenummer even niet) een van FUJINON (niet afgebeeld)
Ik bedoel niet het apparaat met de beugels die ik hier afbeeld hoor Henk waar de camerakop in zit, dat is de LLA inderdaad om een lensbox op een kleine mobiele) camerakop te monteren zoals op deze BTS LDK10P.
Hans
--
Hans van Kampen
Mooi werk
't is toch wat anders dan portable radio's he
Groeten, Roland
Inderdaad Roland. Als kind zijnde al gek op broadcast videospul. De portable radio’s ben ik wel op uitgekeken. Heb een collectie die ik hou maar ga nog een heleboel ruimen op de volgende beurzen om ruimte toe maken.
Hans
--
Hans van Kampen
Hans,
Die kap heb je gewoon ergens hagel nieuw gekocht.
Heet officieel LDK 4482 Super Expander ofwel zoals Henk schreef
Large Lens Adapter.
Er kan ook gewoon een Canon box lens op Hans , dat werkt ook alleen die heeft een
andere bediening zoals je weet.
Zoeker kap ziet er weer perfect uit Hans net als de andere voor de grote camera.
René D.
Dat zou je bijna zeggen Maurice.
Stom dat ik tussendoor geen foto's heb gemaakt. Ik heb even een tekeningetje gemaakt hoe het in elkaar zit.
Is gemaakt van 4mm. dik aluminiumplaat op de freesbank op maat gemaakt en verbonden met 2 messing hoeklijntjes bevestigd met in totaal 12 M2 plat verzonken kop boutjes in de binnenhoeken en de uitwendige hoeken afgerond op de slijpband en nabewerkt met een fijne vijl (uitvergroting).
Op de rand zit rond zwart meerder aderige soepel kabel gelijmd met Bison combi snel waarvan in de bankschroef eerst een platte kant zorgvuldig is gevijld en in fases is aangebracht tijdelijk vast gehouden met stroken ducktape.
De rand is verder geplamuurd met een epoxyplamuur alsmede de boutkoppen, vervolgens nageschuurd en in de primer gespoten en met een matzwarte lak voor geneveld en nagespoten.
De pinnetjes waar aan de kap hangt heb ik op de draaibaank vervaardigd..
Wie nog zo'n kap mist
Hans
--
Hans van Kampen
Dank je René,
Ik heb onder Maurice (dat heb je wel gezien) zijn reactie staan hoe ik het ding heb gemaakt.
Hans
--
Hans van Kampen
Volgens mij was buigen van PVCplaat ook een optie geweest. De ronde hoeken met warmte buigen op de juiste radius. Het kan dan zonder hoeklijntjes en schroefjes.
Dan zou je daarvoor eerst een mal moeten maken .
Komt nogal precies ivm afmeting.
Heeft er zo al een meer gemaakt voor zijn andere zoeker.
René D.
Ja Henk, er zijn vele mogelijkheden maar je roeit dan met de riemen die je hebt en die hoeklijntjes zie je niet vooral de zaak zwart is ook en het binnen aan de onderzijde zit in de hoeken.
Hans
--
Hans van Kampen
Nou, de riemen waarmee jij moet roeien zijn niet mis. Als je gereedschap als een draaibank hebt staan, wordt ik weer een beetje jaloers.......
Met mijn (eenvoudige) kolomboor was ik al heel blij.
Volgens mij heeft hij nog wel meer leuke dingen daar.
Een roeiboot heeft hij in elk geval niet voor
zover ik weet.
Volgens mij was hij net nog bezig met een ohm meter , triax
kabel stuk, nu nog de goede kant gokken waar.
René D.
Is echt onmisbaar als je 2 rechterhanden hebt een draaibank(je), gewoon aanschaffen.
Ik heb 2 triax kabels en van een is inderdaad (bij de stekker??) een onderbreking dus geen beeld camera, heb al contact met René gehad die ik dank voor assistentie maar gelukkig had ik nog een triax kabel en toen werkte de zaak, vanavond even een foto.
Hans
--
Hans van Kampen
Normaalgesproken komt bij mij een week later meneer Murphy dan een originele brengen...
Groeten, Roland
Nou Roland, ik heb zo een onderbuikgevoel dat er niet wordt aangebeld en er iemand voor de deur staat met iets in zijn handen wat deze lichtkap blijkt te zijn met zijn vraag van zoek jij nog zo iets.
Nee joh, René komt hem eerdaags wel tegen,......... goh!, hier ligt er een
Zou een stund zijn.
Hans
--
Hans van Kampen
Welke zocht je......
Marcel,
De breedte van de kap is 190mm. en de afstand van de montagepinnen hart op hart 162mm. Er zitten overigens geen uitsparingen voor de regelaars aan de zijkant van het scherm want deze viewfinder heeft alle regelaars aan de zijkant links en rechts en niet naast het scherm.
Ik denk niet dat het past maar hartelijk dank
Hans
--
Hans van Kampen
Petje af. Mooi werk!
Het spul in bedrijf
Dit had ik nog beloofd.
Ja, je improviseerd dan even een tv studio met een tablet op een trap met mooie vogels op You-tube.
Basestation met rechts de OCP regelkast
OCP
Op de grond ligt de nodige meters 11 mm. ''dik'' TRIAX kabel wat mager is bij een kabel van een PHILIPS LDK-3.
Hans
--
Hans van Kampen
Dank je Onno.
De verhoudingen allemaal ingemeten van vele voorbeelden en is aardig gelukt.
Hans
--
Hans van Kampen
Het spul in bedrijf
Gamma staat nog niet goed Hans, dan word je plaatje nog mooier.
Hoort op 1 of 2 te staan.
Maar dit ligt aan de interne afregeling in de camera.
Dit kun je zien als je de zaagtand inschakelt en op je waveform kijkt.
Maak maar een foto hiervan op stand 1 en 2 en stuur ze maar met een apje.
René D
Het spul in bedrijf
Is prima Rene, zal ik doen.
Hans
--
Hans van Kampen