Een PM5534 uit erfenis (Algemeen)

door PE9ZZ ⌂ @, Amsterdam-West, 23-04-2025, 13:49 (3 dagen geleden)

Eigenlijk een kloon van Tektronix, de TPG-625. Gister opgehaald uit het huis van mijn beste vriend Ron Blok die recent is overleden. Ik wist niet eens meer dat hij hem had staan maar voor mij is het een droom die uitkomt. Heb er wel een heel dubbel gevoel bij.

[image]

Tjerk

Een PM5534 uit erfenis

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23-04-2025, 14:57 (3 dagen geleden) @ PE9ZZ

Toch ook mooi dat deze op juiste plek is gekomen.
Bij aanschakelen ook de herinneringen.

Zo ook hier. Veel toestellen maar enkele ondanks misschien
eenvoudig of simpel
geven de herinnering.

Geeft mooi plaatje af dus werkt allemaal zoals hoort.
T kan wel. Mooie degelijke producten maken.

Een PM5534 uit erfenis

door Goldline @, Oranjedorp, 23-04-2025, 15:54 (3 dagen geleden) @ PE9ZZ

Gecondoleerd Tjerk,
zuinig op zijn , mooi strak plaatje !
en neemt minder ruimte in dan die Philips set.

--
Cees PA1DBA

Een PM5534 uit erfenis

door Hans van Kampen @, Voorhout, 23-04-2025, 18:51 (3 dagen geleden) @ PE9ZZ

Gecondoleerd met het overlijden van je vriend en tevens gefeliciteerd met je aanwinst Tjerk.

Net wat Cees schreef neemt minder ruimte in dan die Philips set die ik heb maar ben wel blij die beroemde PM5544 te hebben met de erbij behorende PM5543, PM5545 en PM5532 die ik voor geen goud wil ruilen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Een PM5534 uit erfenis

door PE9ZZ ⌂ @, Amsterdam-West, 23-04-2025, 21:08 (3 dagen geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door PE9ZZ, 23-04-2025, 21:12

Maar dat is natuurlijk logisch. Dat is de oerversie van het beroemde testbeeld. Dat de Tek precies hetzelfde (nou ja, precies...) beeld maakt doet daar helemaal niets aan af.

Misschien eens een shootout houden? Ik heb alleen analoge scoops die goed video doen, niet iets digitaals als VM700A. Maar met een Tek 1781 en een webcam/digicam zouden we ook een heel end kunnen komen.

Tjerk

Een PM5534 uit erfenis

door Hans van Kampen @, Voorhout, 23-04-2025, 21:44 (3 dagen geleden) @ PE9ZZ

Je bedoeld met dit mooie apparaat die ik in bezit heb waarvan hieronder van het web gestolen even een zwart/wit afbeelding.

[image]
Naast die digitale VM700 die ik heb is dit ook een prachtig apparaat die vele mogelijkheden heeft. Ik voel niet zo veel voor via een webcam te werken maar lijkt het mij leuker/prettiger met de spullen een keer samen te komen, desnoods rij ik naar Friesland een keer, ik weet niet waar je woont want zie dat niet in profiel maar Tjerk klinkt nogal Fries.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Een PM5534 uit erfenis

door PE9ZZ ⌂ @, Amsterdam-West, 23-04-2025, 22:03 (3 dagen geleden) @ Hans van Kampen

ik weet niet waar je woont want zie dat niet in profiel maar Tjerk klinkt nogal Fries.

Slordig dat ik dat niet in mijn profiel heb gezet. Meteen maar eens aanpassen. Ik woon in Amsterdam-West. Alleen mijn naam is Fries...

Tjerk

Een PM5534 uit erfenis

door Hans van Kampen @, Voorhout, 23-04-2025, 22:38 (3 dagen geleden) @ PE9ZZ

Da’s een heel eind dichterbij in ieder geval, half uurtje hooguit.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Een PM5534 uit erfenis

door Marinus J @, 24-04-2025, 10:03 (2 dagen geleden) @ Hans van Kampen

Hoi Hans , staat er mij mij gewoon bij A'dam-West.

Gisteren nog een LDK 4501 base station aangeschaft bij een handelaar waar ik wel
eens voor repareer .
Dit is de opvolgers van het base station zoals jij hebt.
Werkt met hetzelfde OCP.
Ben nog aan het zoeken naar het Master Control Panel

REné

Een PM5534 uit erfenis

door Hans van Kampen @, Voorhout, 24-04-2025, 16:21 (1 dag en 23 uur geleden) @ Marinus J

Hoi Hans , staat er mij mij gewoon bij A'dam-West.

Dat klopt René,

Ik kreeg van Tjerk per mail een bericht van sorry, ik zet het er nu bij want stond er niet.

Mooi dat je weer wat hebt gescoord.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen