Philips microprocessor kaart PG 8000 (revisited) (Computertechniek)
Beste lezers,
In oktober had ik een vraag gesteld over de herkomst van de Philips microprocessor kaart PG 8000:
Maurice ried toen aan om de EPROM eens uit te lezen. Het heeft even geduurd, maar ik heb hem kunnen uitlezen. Je vind de inhoud hier. Ik heb er even met een hex editor in gekeken, en er staan inderdaad wel wat teksten in die mogelijk tot identificatie leiden. Dus als iemand er iets van herkent, hoor ik het graag.
De print maakt deel uit van een pakket dat ik in een ver verleden eens heb gekregen. Naast de bovengenoemde kaart zat er ook een soort interfacemodule bij bestaande uit twee gestapelde eurokaarten. Aangezien daarop "EXT. BOARD 68008" staat, zou die best wel eens bij de PG 8000 kunnen horen. Even wat foto's:
EDIT: Ik zie nu dat de onderste kaart een eigen MC68008 heeft, dus denk ik dat het toch een los systeem is. Helaas zat hier geen EPROM meer op.
Tenslotte zat er ook een MC68B09 unit bij:
Het enige dat ik daar ter identificatie op kan vinden is "TECNA 82.3". Ook hiervan heb ik de EPROM uitgelezen, maar daar vond ik verder geen herkenbare teksten in. De inhoud van deze EPROM vind je hier.
Otto
--
Ohm sweet Ohm...
Philips microprocessor kaart PG 8000 (revisited)
In de HEX code staat in ieder geval Philips Export en ERM-system met een versie nummer.
Ik krijg niet zo snel een hit op bovenstaande maar mogelijk dat oud Philips medewerkers hier wat over kunnen vertellen ?