programmer LLP_80C535 BOARD V2 (Computertechniek)

door ffeilers @, Breda, 05-06-2025, 21:55 (1 dag en 0 uur geleden) @ henk vdb

De inhoud van de eprom kan je niet via de RS232 wijzigen, en de aanwezige statische RAM heeft geen back-up batterij dus diens inhoud is weg na dat de voedingsspanning weggeweest is. Denk toch dat de aansluiting naast de eprom voor een floppy o.i.d. voor opslag is. Is toevallig (?) 34 pins zoals bij floppy drive.

In de eprom zal vermoedelijk een bootloader zitten, wat routines om RS232 communicatie te implementeren en wat geïmplementeerde routines om externe opslag te kunnen doen en weer terug te lezen. Er zou ZELFS een basic- of andere interpreter in de eprom aanwezig kunnen zijn!
Inhoud van de eprom bekijken op ascii teksten kan al wat meer aan het licht brengen maar ben het met Maurice eens dat als je nooit eerder met 8051-achtige processors op assemblycodeniveau gewerkt hebt het in deze tijd wel heel erg veel tijd gaat kosten om alles uit te zoeken om met dit bord te kunnen werken.

Dank Henk voor je reactie.
Ik dacht inderdaad dat het makkelijker zou zijn om , adhv documentatie, hiermee aan de slag te gaan. Ik voor mij een brug te ver vermoed ik, zeker omdat de oorspronkelijke info blijkbaar niet te vinden is.

mvg
Frans

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks