Gekke PostNl. (Algemeen)

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 04-08-2025, 15:13 (7 uur en 38 minuten geleden)

Tijdje geleden wat componenten bij Ali besteld.
Kosten € 0,90 maar inclusief verzendkosten was dat € 3,55.

Krijg ik van PostNl een bericht;
"Vergeet je je pakketje niet?
Hiervoor betaal je € 8,16 inklaringskosten.
Ga naar onze track & tracé en vul de code in."

Zijn ze nu helemaal gek geworden alles zit toch al in die € 3,55.
Dit is mij al eens eerder gebeurd en heb toen gewoon opnieuw besteld.
Zal ik nu maar weer doen.
Groet, Ben

Gekke PostNl.

door RenéDaemen @, Zaanstreek, 04-08-2025, 15:53 (6 uur en 58 minuten geleden) @ Ben

Ben
Pas op zijn ook pfishing mails in omloop
Je krijgt toch bericht als ali verzend een code
Dan op je,post nl app invullen .
Zal de juiste zijn.
Men gaat nu wel meer steek,proeven hiuden en inklarings kosten
Ze willen natuurlijk dat je hier onderdelen koopt.
Wees voorzichtig!1
Groet René

Gekke PostNl.

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 04-08-2025, 16:18 (6 uur en 33 minuten geleden) @ RenéDaemen

Dank je wel René voor de waarschuwing.
Maar ik heb gekeken bij Ali en die schrijft het als onbestelbaar.
Dus zal PostNl dit aan Ali hebben doorgegeven in afwachting van mijn betaling.
Kunnen ze lang wachten.
Groet, Ben

[image]

Gekke PostNl.

door Roland Huisman @, Zwolle, 04-08-2025, 18:41 (4 uur en 11 minuten geleden) @ Ben

Het is tegenwoordig een beetje opletten met wat je werkelijk afrekent op de site waar je koopt. Als je daar niet de btw afrekent dan zal de bezorgende partij dat moeten doen. En dan krijg je ook nog eens de administratiekosten er bij.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/internetaankopen/content/zijn-er-extra-kosten-a...

[image]

Ik heb eens iets besteld en nadat ik het had besteld kwam ik er achter dat ik een fout had gemaakt. Retour kon het niet, maar ik had zoets van ik betaal ook die invoerkosten en btw niet. De post knikkert het maar in de shredder.

Groeten, Roland

Gekke PostNl.

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 04-08-2025, 18:48 (4 uur en 3 minuten geleden) @ Roland Huisman

Hier ook, vorige week nog

Het idee dat men voor dat geld daar tijd en energie in gaat steken.
Volledig......padje af,.

[image]

Gekke PostNL

door PE9ZZ ⌂ @, Amsterdam-West, 04-08-2025, 20:39 (2 uur en 12 minuten geleden) @ Maurice

Meneer Ma wil nog weleens niks afdragen hoewel je het wel betaalt bij afrekenen. De douane doet steekproeven en gaat er kennelijk vanuit dat het inderdaad niet is gebeurd. Als je pakketje dan bij zo'n steekproef strandt krijg je dit soort idiote fratsen. Ik heb nu iets van 12 zendingen onderweg uit China en als dat allemaal door de douane moet vrees ik met grote vrezen. Sinds het invoeren van de afdracht in de verzendende landen heb ik nog geen problemen zoals dit gehad. We gaan het wel zien.

Tjerk