Spoelschotel voor Philips N2215 of slooptoestel (Gezocht)

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 30-08-2025, 13:24 (1 dag en 7 uur geleden)

Beste forumlezer,

Ik ben al lange tijd bezig om mijn werkplaatsje op te ruimen en kwam een leuke cassettespeler :-) tegen van Philips, de N2215:

[image]

Inmiddels uit elkaar gehaald aangezien het apparaat niets meer deed. Natuurlijk waren de riempjes versleten (gelukkig geen snarensnot geworden) en enkele tandwieltjes missen een tandje :-D . Dit zijn de bekende "breek tandwielen" van Philips. Deze zijn gemaakt van een soort flexibel blijvende kunststof waardoor er een riempje kon worden uitgespaard en er toch geen hinderlijke mechanicageluiden optraden. Zie ook deze foto:

[image]

Een zo'n tandwiel is duidelijk zichtbaar en goed te herkennen aan de donkergele kleur. Het andere tandwiel zit wat verder naar achter.

Inmiddels heb ik daar vervangers voor en ook de riempjes zijn vervangen door nieuwe.

Maar tot mijn verbazing was er al eens aan de recorder gewerkt en mis ik een deel van een slipkoppeling :-( . Zo moet het eruit zien:

[image]

De foto is gemaakt in een soortgelijk dekje, de N2415: de stereo variant :m: .

Zo ziet de slipkoppeling eruit in de N2215:

[image]

Ik mis dus een zwarte aandrukring en een soort verenstalen druk constructie.

Uit elkaar genomen ziet het er zo uit:

[image]

Dat is te weinig, er ontbreken wat dingen :-| ....

Wie heeft toevallig zo'n slipkoppeling liggen (compleet) of onderdelen hiervoor? Een slooptoestel mag natuurlijk ook en incompleet is geen bezwaar. Alleen het loopwerk is ook goed.

Ik ben benieuwd of iemand nog wat in de rommeldoos heeft liggen en mij ermee kan helpen?

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks