Kan website niet vinden (Computertechniek)

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-09-2025, 02:10 (13 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Maarten Bakker, 26-09-2025, 02:13

De schuldige is lastig aan te wijzen. Bij dit soort spul is een diagnose niet altijd makkelijk op de traditionele manier te stellen en kun je soms sneller op andere manieren een oplossing zoeken.

Het probleem kan bijvoorbeeld zomaar begonnen zijn door een Windows-update maar de 'schuld' zijn van een verouderd modem.

Het kan ook dat KPN nog een update voor de router heeft uitgerold waardoor die gemold is.

Het kan ook dat een ongelukkige interactie tussen Windows 11 en de router veroorzaakt wordt door een signaal van een derde partij dat in theorie geen invloed zou mogen hebben.

Ik denk dat de "standaardoplossing" van de Koninklijke Prutsers Nederland in dit geval nog niet zo gek bekeken is... Een nieuwe router.

In een andere tak van de thread was er sprake van resetten van de router. Dit is ook een mogelijke oplossing. Je verbindingsgegevens blijven erin, maar alle aanpassingen die je eventueel zelf gedaan hebt m.b.t. bijvvoorbeeld het locale netwerk zul je opnieuw moeten maken. Natuurlijk ook als je een nieuwe router laat komen, hoewel er vanaf een bepaalde versie dacht ik wel iets met online backups kan waardoor je naadloos zou kunnen migreren.


Complete draad:

 RSS Feed van berichtenreeks

powered by my little forum