om te scannen moet ik een account aanmaken bij HP (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 16-01-2026, 22:47 (4 dagen geleden)
Gewijzigd door Forumbeheer, 16-01-2026, 22:54

om te scannen moet ik een account aanmaken bij HP
Het moet niet gekker worden en ik wil ook geen account aanmaken. HP heeft niks te maken met hetgeen ik wil scannen.
Is de scanfunctie niet anders te gebruiken.........
Bij de aankoop wordt er met geen woord over gerept.

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-01-2026, 22:52 (4 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Forumbeheer, 16-01-2026, 22:55

Dan heb je de verkeerde scanner gekocht. Als je hem nieuw gekocht hebt, mag je hem doorgaans binnen 14 dagen terugbrengen of terugsturen naar de winkel. Als ze moeilijk doen, geef je aan dat je er niets mee kan door een onredelijke voorwaarde die niet duidelijk gemaakt werd voordat je hem daadwerkelijk in gebruik nam.

Met een typenummer erbij is misschien op te zoeken of er een manier is om dit te omzeilen.

P.S. Ik heb het topic in de juiste categorie geplaatst, kan je daar een beetje op letten?

door electron @, eindhoven, 16-01-2026, 23:18 (4 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door electron, 16-01-2026, 23:35

Huh?- Vindt maar raar hoor- zou ik niet willen.

Lees-
https://h30434.www3.hp.com/t5/Scanning-Faxing-Copying/Why-am-I-required-to-have-an-account-in-ord... :
Om de HP-applicatie te gebruiken (op dit moment en voor verschillende versies sinds eind 2020) moet u zich
bij de applicatie aanmelden met uw HP-account.

HP App is geen verplichte software.
De HP drivers heb je al- dus wordt nu alternatief scan proggie zoeken...Success.

NAPS2– “Not Another PDF Scanner” https://www.naps2.com/ (?)
gratis programma scant PDF-bestanden en afbeelding(en) als .jpeg- of PDF-bestand(en).

Ben@

door electron @, eindhoven, 17-01-2026, 09:21 (3 dagen geleden) @ electron

Kom er net achter dat je met IrfanView ook kunt Scannen!
Dus je hebt die HP App met dat inloggen niet nodig. :-) Wel even goed instellen natuurljk.
Ben@
[image]

door Onno-I @, 17-01-2026, 12:23 (3 dagen geleden) @ electron
Gewijzigd door Onno-I, 17-01-2026, 13:20

Dat had ik bij mijn printer/scanner uit 2019 al.
Geen account genomen. En ook geen crapware van HP op mijn PC geïnstalleerd.
Als je per pagina wilt scannen kun je ook de webGUI gebruiken

door soundman2 @, Wouw, 17-01-2026, 13:32 (3 dagen geleden) @ electron

Kom er net achter dat je met IrfanView ook kunt Scannen!
Dus je hebt die HP App met dat inloggen niet nodig. :-) Wel even goed instellen natuurljk.
Ben@

Irfanview, mooi, het is een van mijn favoriete fotoprogramma's en het werkt zondr vedere tierelantijnen :)

door henk vdb @, Breda, 17-01-2026, 14:33 (3 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door henk vdb, 17-01-2026, 14:36

Irfanview, mooi, het is een van mijn favoriete fotoprogramma's en het werkt zondr vedere tierelantijnen :)

Kijk dat is een mooie oplossing. Begrijp helemaal dat je geen accounts aan wil maken voor dit soort zaken.

Dit soort apparaten zouden tegenwoordig gewoon via je netwerk moeten werken ZONDER speciale software te moeten installeren.
Ik gebruik mijn Lexmark scanner/printer ook op die manier. Als ik weer eens een computer van Linux Mint voorzie dan zijn onmiddelijk na de installatie de printer EN scanner beschikbaar. Voor de scanner heb je standaard "Documentscanner" in je startmenu en dat werkt zonder gedoe. En veel programma's hebben inderdaad gewoon ergens in het menu de mogelijkheid om te scannen. Geen gezeur van de scanner dat zijn software ge-update moet worden. En geen afhankelijkheid van de grillen van de scannerfabrikant die stopt met ondersteuning wanneer hij dat wil.

Veel plezier met het scannen Henk! :-)

P.S.: ook vanuit Libre Office Writer kan je scannen via [Invoegen -> Media -> Scannen]
en zo zullen er wel meer programmaś zijn die dat ergens in een menu hebben staan.

door Leo Bolier ⌂ @, Goor, 19-01-2026, 12:59 (1 dag en 1 uur geleden) @ soundman2

Volgende keer gewoon een fatsoenlijk merk printer kopen. Ik heb HP al jaren geleden in de ban gedaan. Vooral wegens de omgang met inktcassettes. Jarenlang HP printers gekocht maar bijna steeds hetzelfde liedje. Na vervanging van de inktcassette gaven ze vaak al heel snel de geest.
Zeker met alternatieve maar vaak ook met merkcassettes.