Service manual Narional Panasonic cassette stereo deck (Gezocht)

door hdegreeuw @, Andijk, 30-03-2026, 14:47 (10 uur en 0 minuten geleden)
Gewijzigd door hdegreeuw, 30-03-2026, 15:41

Service manual National Panasonic Cassette stereo deck

Type RS-262US

De verlichting in de metertje branden, maar in de cassette recorder is geen beweging in te krijgen. Heb hem vanonderen open en zie de snaren zitten die zijn niet van snot.
Maar waarschijnlijk wel te slap, maar eerst moet ik het motortje kunnen

Hessel

Service manual Narional Panasonic cassette stereo deck

door PA2JAN @, Marknesse, 30-03-2026, 15:53 (8 uur en 53 minuten geleden) @ hdegreeuw

Hier heb ik hem neergezet, Hessel:

https://www.swisstransfer.com/d/e8f217cd-dfd1-4704-86b8-42aa68610c0a

Groet, Jan

door henk vdb @, Breda, 30-03-2026, 21:27 (3 uur en 20 minuten geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door henk vdb, 30-03-2026, 21:55

Let op: (+) van voeding zit aan massa, dus alle gemeten spanningen zijn NEGATIEF t.o.v. het chassis!

Van het motor snelheidsregelprintje zijn geen waarden en/of typenummers aangegeven in het schema. Iets klopt daar niet met aangegeven polariteit of het zijn geen NPN transistoren (maar WEL als zodanig in het schema aangegeven).

Controleer in ieder geval of de twee schakelaars (S4 en S5) in de (-) van de voeding naar het motorregelprintje goed kontakt maken in gesloten toestand. De voeding van het motorprintje is als enige positief t.o.v. het chassis.

door hdegreeuw @, Andijk, 30-03-2026, 21:35 (3 uur en 12 minuten geleden) @ PA2JAN
Gewijzigd door hdegreeuw, 30-03-2026, 21:41

Hallo Jan,

Mag ik je hartelijk badanken ik moest nog één schroefje los halen en die kon ik toch niet vinden.
En met jou hulp was hij binnen 5 minuten open.

[image][image][image][image]

Het punt is dat hij gewoon op 230 is aangesloten en de verlichting brand onder de metertjes.
De snaren zijn geen snot, maar misschien wel wat droog maar er is geen beweging aan het motortje te zien. Op een gegeven moment zie ik het motortje heeel langzaam draaien en daar wilde ik daar juist bij om wat te meten.

Het is een motortje van 9 Vold DC en op het kleine groene printje (foto 2) meet ik onderaan de aansluiting 9 Volt dus dan zou hij dus moeten draaien. Maar op het moment dat ik op play druk zakt de spanning naar 4 Volt. Nu heb ik het idee dat het vet in het motortje nog zo stijf is dat hij nog niet goed wil draaien.

Misschien heb ik het mis maar ga er zelf niet mee verder iemand voor 10 euro interesse

Excl verzendkosten maar u mag hem ook ophalen