sharp model tr 173 (Gezocht)

door enricofr ⌂ @, Sassenheim (Zuid-Holland)., 18-05-2026, 21:23 (14 uur en 3 minuten geleden)

Hallo mede-forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum en zal mij even kort voorstellen.
Mijn naam is Enrico en ik ben 18 jaar oud. Ik heb een grote interesse in radiotechniek en zo heb ik al verschillende apparaten weer spelend gekregen.

Ik ben alleen op dit moment op zoek naar één bepaald type radio, namelijk een Sharp TR-173.

Een opknapper is geen probleem, want ik sleutel graag aan oude radio’s, maar het liefst zoek ik wel een toestel dat compleet en gewoon heel is, zonder grote schade of ontbrekende onderdelen.

Mocht iemand er eentje hebben liggen voor een leuk prijsje, dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

groet,
Enrico

sharp model tr 173

door kris ⌂ @, Gent, België, 18-05-2026, 22:38 (12 uur en 48 minuten geleden) @ enricofr

Beste Enrico,

welkom op het transistorforum.

Ik denk, (forum beheer mag altijd corrigeren..) dat dit forum vooral uit leden bestaat van de categorie "iets oudere mannen" , dit met alle respect voor wie geen lid is van dit forum, je begrijpt het wel...

die wat oudere mannen houden van een plaatje/foto...

reden is duidelijk..

lang geleden waren plaatjes maken héél duur.

dan werd het copy-paste.

jeugd is vaak te lui om nog copy paste toe doen, vlug vlug...opzij opzij opzij (niet persoonlijk bedoeld)

[image]

het gaat over deze radio?

sharp model tr 173

door enricofr ⌂ @, Sassenheim (Zuid-Holland)., 18-05-2026, 22:42 (12 uur en 44 minuten geleden) @ kris
Gewijzigd door enricofr, 18-05-2026, 22:51

Beste kris,
Dit is inderdaad het toestel.
Bedankt voor de foto ik had er bewust nog geen foto bij gedaan omdat ik niet weet wat de regels zijn op het gebied van niet zelf genomen foto's en bedankt voor het welkom heten.

Het is inderdaad wel waar dat steeds meer voornamelijk jongeren minder de tijd nemen om ergens op te reageren of aandacht voor te nemen

Verder hoop ik dat iemand mij aan dit toestel kan helpen.

Groet,
Enrico

sharp model tr 173

door henkk56 @, 19-05-2026, 00:11 (11 uur en 15 minuten geleden) @ enricofr

Ik heb er hier ergens een staan,vrijwel onbeschadigd maar nooit getest,ik moet er wel naar zoeken,stuur maar een mail bij interesse.

Henk

sharp model tr 173

door enricofr ⌂ @, Sassenheim (Zuid-Holland)., 19-05-2026, 07:45 (3 uur en 41 minuten geleden) @ henkk56

Ik heb u een mail gestuurd