Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders... (Algemeen)
Hoi,
Ook leuk te zien, de K-9, een beetje anders achterpaneel en de bediening ook.
https://nzvintagetvradio.blogspot.com/2012/03/blog-post.html
Groeten,
Adelbert![]()
Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders...
Leuk om te zien ![]()
Aan de 12NC's die beginnen met 3122 en 8222 kun je zien dat een groot deel van het ontwerp letterlijk overgenomen is van de in Nederland ontwikkelde versie.
Het belangrijkste verschil is de voeding. Je kunt aan de foto al zien dat hij een klein beetje anders is... Maar hoe anders: hij is netgescheiden! Dit was in Australië en Nieuw Zeeland kennelijk een eis.
Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders...
Is zeker leuk.
Zoek de verschillen.
Valt ook op dat er geen UHF tuner in zit.
Kennelijk destijds niet nodig in NewZealand.
Zelf heb ik ook een buitenbeentje staan X26K201-09 uit week 48-1973
Wel al VCR en mist nodige knop Luidspreker en de Kleur schakelaar.
Heeft dan wel weer aparte hoge tonen luidsprekertje.
![[image]](images/uploaded/202606231842576a3ad3b15a794.jpg)
![[image]](images/uploaded/202606231843076a3ad3bb5d529.jpg)
![[image]](images/uploaded/202606231843186a3ad3c602c2d.jpg)
Philips K-9 in New Zealand - een beetje anders...
Het opgenomen vermogen is ook (nog) niet gering.
Ik weet dat Siemns (Blaupunkt) in die tijd als toestellen had, die ruim onder 100 Watt stroomverbruik zaten.