philips pm3200 hulp gevraagd (Toestel of techniek)
hallo iedereen..
ik ben mijn hobby weer aan het oppakken (na 25....30 jaar)
dus ben ik mijn shop weer een beetje aan het inrichten,
nu heb ik hier een leuk scoopje staan,die kan gebruiken....
een philips PM3200
een mooi toestelletje.....maar
hij doet het niet, kan wel een "vlek"boven in het scherm krijgen,maar dat is dan ook alles...
nu weet ik wel het een en ander, maar misschien is er iemand die toch iets meer ervaring met zulke toestelletjes heeft..
en voor sommige dingen.... ,kan je beter overlaten aan die mensen, die er ervaring mee hebben zegmaar.
het volgende probleem zou zijn dat ik in Eede, Zeeuwsvlaanderen woon, en de meeste toch meer daarboven(soms heel ver)wonen.
maar, je weet nooit, misschien is er iemand in de buurt die mij kan helpen deze te repareren en afstellen voor gebruik.
handboek met schema s heb ik.
alvast bedankt,
![[image]](images/uploaded/202606231951356a3ae3c79f03a.jpg)
![[image]](images/uploaded/202606231951526a3ae3d89f459.jpg)
![[image]](images/uploaded/202606231952046a3ae3e465663.jpg)
philips pm3200 hulp gevraagd
Belangrijk , je hebt de -X versie, is tbv TV reparatie.
Zet de Triggerschakelaars allemaal boven in, dus 3e rechts trigger op INTERN.
Extern , midden verwacht scoop een trigger op de X-Input geheel links onder aan.
Alleen een stip, loopt horizontaal dus niet, is of trigger fout.
Begin met die schakelaars even heen en weer halen flink(als ding UIT staat)
Anders reinigen van de schakelaars.
Is een heel fijn scoopje, gebruik hem zelf ook veel.
Philips pm3200 hulp gevraagd
Hallo Maarten,
Met die vlek op het beeld kan je toch een eerste analyse doen.
1
Kan je deze vlek bewegen met de knop voor de X-as en de Y-as?
2
Kan je de helderheid regelen van deze vlek?
3
Zie je de vlek bewegen als je de tijdbasis schakelaar veranderd zet hem bijvoorbeeld op de laagste snelheid.
Doen de punten 1 en 2 niets dan is de oorzaak meestal iets gemeenschappelijk zoal de voeding.
Zie je bij punt 3 wel beweging dan is de tijdbasis actief.
Door dat je een vlek ziet is waarschijnlijk de hoogspanning aanwezig.
Als eerste adviseer ik je alle voedingsspanningen te controleren.
Met vriendelijke groet,
Loek
Philips pm3200 hulp gevraagd
hoi...
vlek kan ik inderdaad links rechts bewegen of laten lopen van links naar rechts,niet boven naar beneden,blijf hangen boven in...helderheid en focus werkt wel,....
ik heb intussen toch even gespiekt ,en de voedingswaarden gegeven in het schema kloppen idd niet helemaal,
of te hoog en te laag....
dus eerst de voeding nalopen....
m.v.g. maarten
Philips pm3200 hulp gevraagd
Je kunt ook de vertikale afbuiging onderzoeken.
Voedingsfouten komen dan ook aan het licht.