Akai versterker type AM-2650 defect (Toestel of techniek)

door Jan 1 @, Tilburg, 09-07-2026, 22:47 (21 uur en 35 minuten geleden)

Twintig jaar geleden kreeg ik van kennissen van mijn vrouw een versterker kado die overbodig was geworden. Het betreft een Akai AM-2650. Vorig jaar speelde hij nog de sterren van de hemel.
Begin dit jaar zette ik hem weer aan, en raad eens wat er gebeurde. Het leek wel of er explosieven aangestoken werden. Eerst een sissend geluid enkele seconden later gevolgd door een harde knal in de rechter luidsprekerbox. Ik durf hem nu niet meer aan te zetten daar ik mijn luidsprekerbox(en) wil sparen. Reparatie in een servicecenter bleek schreeuwend duur vanwege de zeer hoge uurtarieven. Hoewel de versterker uit de jaren 80 stamt vraagt men op Marktplaats.nl voor eenzelfde versterker 300 a 400 euro. Schandalig voor zo'n oud beest. Zelf repareren doe ik niet meer vanwege mijn gevorderde leeftijd. Wie kan mij (zomaar voor de weet) vertellen wat hier aan de hand kan zijn ? Ook monteerde ik ooit 2 originele nieuwe lampjes voor de 2 Watt (volume) meters. Korte tijd later brandden ze al niet meer.Ik zoek daarom in deze een hobbyist die hem voor mij kan repareren. Ik woon zelf in Tilburg Oost maar heb geen auto meer en heb een hekel aan treinen. Ik zit dus in een soort spagaat. Kan iemand mij helpen ?

Complete draad:

RSS Feed van berichtenreeks