Blij met nieuwe aanwinst (Algemeen)

door Hans van Kampen @, Voorhout, 11-07-2026, 22:19 (23 uur en 54 minuten geleden)

Zoals deze full HDVS camcorder SONY HDW-700 en daar onder een SONY BVM-D14H5E full HDVS monitor die een ongelofelijk scherp plaatje geeft, een mooie aanwinst op mijn broadcast videocollectie, ben er heel blij mee.

Deze HDVS camcorder had alleen Y - Pb en Pr uitgangen en past op mijn platte Samsungs waar ik niets mee heb alleen op deze fraaie HDVS CRT monitor.

Ik heb vele professionele monitors maar zo'n zeldzame HDVS monitor had ik nog niet.

[image]
Camera op tablet gericht met vogelfilmpje.

[image]
Komt met telefoonfoto ook niet lekker over maar zo'n mooi scherp beeld.

Zomaar weer even.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Blij met nieuwe aanwinst

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 11-07-2026, 23:17 (22 uur en 56 minuten geleden) @ Hans van Kampen
Gewijzigd door Maurice, 11-07-2026, 23:19

Heb je snel voor elkaar een goede monitor, mooi ding hoor.

Brochure manualen service incl specs

Wat plaatjes kijken BVM-serie

YT filmpje over CRT wissel, zie hoe snel toestel in brokken ligt.

Blij met nieuwe aanwinst

door Hans van Kampen @, Voorhout, 11-07-2026, 23:31 (22 uur en 42 minuten geleden) @ Maurice

Dank Maurice, ga filmpje eens bekijken ook. Zo zeg, da’s balen buis kapot zeg, wil je echt niet meemaken:-(

Mooie score monitor inderdaad en loodzwaar zoals we van SONY gewend zijn.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Blij met nieuwe aanwinst

door DirkHartland @, Rhoon, 12-07-2026, 15:40 (6 uur en 32 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Prachtig Hans, heel indrukwekkend :) :-)
Proficiat!
Groetjes, Dirk

Blij met nieuwe aanwinst

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-07-2026, 17:35 (4 uur en 38 minuten geleden) @ DirkHartland
Gewijzigd door Hans van Kampen, 12-07-2026, 17:37

Dank je Dirk. Wat een ongelofelijk scherp beeld van HD camera op deze monitor natuurlijk met speciale super fine pitch beeldbuis, mooie verrijking van de collectie.

Heb vele Sony HD trinitron monitoren in verschillende grootte maar had er nog geen een voor 1080 beeld format en met Y - Pb - Pr ingangen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen

Blij met nieuwe aanwinst

door Leo Snoeren ⌂ @, Dongen, 12-07-2026, 20:55 (1 uur en 18 minuten geleden) @ Hans van Kampen

Prachtig plaatje Hans!

En wat mooi dat je de camera compleet hebt; meestal ontbreken er zaken (lens).

Erg leuk dit te zien!

--
Met vriendelijke groet,

Leo Snoeren

https://www.rrd.link/ (onder constructie)

leosnoeren(apenslingertje)freedom.nl

Blij met nieuwe aanwinst

door Hans van Kampen @, Voorhout, 12-07-2026, 21:27 (46 minuten geleden) @ Leo Snoeren

Zeker Leo, Dit is de eerste set in mijn bezit die full HD is en wat kom je met een CRT monitor ook ver. Zijn kostbare dingen geweest die tijd en liggen niet voor het oprapen.

;-)
Hans

--
Hans van Kampen