En zoals we weten, de overheid duldt geen concurrentie
Amsterdam is meer een republiek dan onderdeel van Nederland, hoor ik wel eens zeggen. Met export van de negatievere kanten naar de omliggende steden. Haarlem is ook steeds duurder, virtue signallingerder en voorzien van rare fratsen zoals een zero-emissiezonde.
Ik zit daar gelukkig wel op bus/trein/metro-afstand van de RAI dus parkeren of overnachten in Amsterdam is aan mij niet besteed. Wel kun je met je IBC kaartje gratis binnen Amsterdam reizen, dat dan weer wel.
Mooi camera'tje. "wij" (distributeur waar ik de technische ondersteuning voor verzorg) doen bewust niets met camera's (behalve aan paar gehuurde voor de show) maar hadden ook nog best leuk spul. Tassen uit eigen productlijn, tripods van instapmodel tot een zware dolly, OLED monitoren, 13,9" en 18" monitoren die het in de zon nog goed doen.
Jij zal het weten, maar een hoop IBC-bezoekers niet. Of je een monitor in de zon nog goed kunt zien, heeft maar een beetje met het aantal nits te maken (het lijkt wel een race onder Chinese fabrikanten). Belangrijker is wat het panel met invallend licht doet. Op sommige panels zie je een laserpointer van een meter afstand totaal niet meer terug.
De slappe jaren zijn branchewijd, maar deze IBC zag er wat mij betreft zeker niet slecht uit. Ook een kwestie van markten verkennen. Veel nieuwe producten zowel budget als high-end.