RCF AM 5040 (Toestel of techniek)

door soundman2 @, Wouw, 23-04-2012, 15:25 (4693 dagen geleden)

Ik zoek het schema van de RCF versterker AM 5040.
Ik heb een schema van een AM5949, maar dat wijkt af. In plaats van twee thermistors op de koelplaat staan in dit schema twee diodes in de drivertrap als temperatuurcompensatie.
Op RMORG staat de versterker met een schema. Ik kan daar niet inloggen helaas.
Wel komt er een klein (moeilijk leesbaar) schema in beeld, maar dat is volgens mij wat ik ook heb. Ik lees echter ergens dat er twee schema's zijn. Wie kan en wil ze voor mij downloaden?
Het schema wat ik nu heb komt ook van het www, maar is dus voor mijn versterker niet juist.

Soundman2

RCF AM 5040

door Armand @, Belgiƫ, 23-04-2012, 18:02 (4693 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Armand, 23-04-2012, 18:06

Bedoel je deze?

http://pdfcast.org/download/am5040.pdf ..

Het antwoord invullen en dan klikken op download document.Bij voldoende vergroting is het leesbaar.

Vriendelijke groeten, Armand

RCF AM 5040

door soundman2 @, Wouw, 23-04-2012, 18:17 (4693 dagen geleden) @ Armand

Bedoel je deze?

http://pdfcast.org/download/am5040.pdf ..

Het antwoord invullen en dan klikken op download document.Bij voldoende vergroting is het leesbaar.

Dat is het schema, wat ik vandaag ook gedownload heb, zelfs van dezelfde site. Daar zitten diodes in de drivertrap, D1 en D2. Die zitten in de versterker bij mij niet in. Helaas zijn dat niet de enige verschillen. Uittekenen kan wel, maar is best tijdrovend.
Hopelijk reageert er iemand die bij radiomuseum.org (RMORG) terecht kan.

Soundman2

RCF AM 5040

door D.M.van Brenk @, Leersum, 23-04-2012, 18:49 (4693 dagen geleden) @ soundman2

Hallo soundman 2,hier is het[image] schema van radiom.
Mvrgr. Dick

RCF AM 5040

door soundman2 @, Wouw, 23-04-2012, 19:08 (4693 dagen geleden) @ D.M.van Brenk

Hallo soundman 2,hier is het[image] schema van radiom.
Mvrgr. Dick

Helaas, wat ik op de thumbnail niet goed kon zien, staat hier duidelijk op, ook twee diodes in de drivertrap. Overigens kan ik nergens meer terugvinden, dat er twee schema's zouden zijn. Zal wel een foutje van mij zijn.
Ik heb er inmiddels een mailtje naar RCF aan gewaagd. Wie weet hebben ze nog wat.
In elk geval bedankt voor het meezoeken.

Soundman2

Zelfs een oude rot tuint er wel eens in.

door soundman2 @, Wouw, 24-04-2012, 15:16 (4692 dagen geleden) @ soundman2

Stonden in het schema twee diodes getekend, D1 en D2, 1N4002 en nergens te vinden in de versterker. Wel twee "thermistors" , die dingen die op een moer lijken met een draadeinde en twee aansluitdraadjes. Bij RCF is er een creatieve geest geweest, die het nodig vond om de diodes in te gieten, in wat ik dacht dat het de behuizing was van een NTC. Niet dus. Ik heb dus gewoon het goede schema.
De versterker werkt weer.

mvg Soundman2

door Armand @, Belgiƫ, 24-04-2012, 16:18 (4692 dagen geleden) @ soundman2

:) dat de versterker terug werkt.

Radiomuseum.org is soms ook misleidend.Men meldt daar "2 schematics" maar in werkelijkheid is het "2de schema" niets anders dan de specificaties/aansluitingen.

door soundman2 @, Wouw, 24-04-2012, 19:20 (4692 dagen geleden) @ Armand

:) dat de versterker terug werkt.

Radiomuseum.org is soms ook misleidend.Men meldt daar "2 schematics" maar in werkelijkheid is het "2de schema" niets anders dan de specificaties/aansluitingen.

Bedankt Armand, had ik het toch ergens gelezen, maar vond het niet terug,
Helaas kan ik niet inloggen op RMORG.

Soundman2