Flatcable connector VR2220. (Algemeen)

door Laurens48711, 01-06-2012, 22:46 (4360 dagen geleden)

Ik ben op dit moment bezig met een VR2120/2220 combi die afgezien van wat harde rollen en remwielen mechanisch verder prima zou moeten zijn alleen was ook de klacht dat het bedieningspaneel van de 2220 niet goed werkte.

Dat kan kloppen want de connector voor de flatcable is gebroken:

[image]

Heeft iemand zo'n connectortje voor me, of een andere slimme oplossing om de boel weer goed te krijgen. Ik heb het al geprobeerd te lijmen maar dat houdt niet.

Als je de connector vastklemt werkt het ding inderdaad prima, maar om nou een hele VCC480 band te bekijken terwijl je het bedieningspaneel in je hand hebt...:-D

Flatcable connector VR2220.

door soundman2 @, Wouw, 02-06-2012, 12:16 (4360 dagen geleden) @ Laurens48711
Gewijzigd door soundman2, 02-06-2012, 12:18

Ik ben op dit moment bezig met een VR2120/2220 combi die afgezien van wat harde rollen en remwielen mechanisch verder prima zou moeten zijn alleen was ook de klacht dat het bedieningspaneel van de 2220 niet goed werkte.

Dat kan kloppen want de connector voor de flatcable is gebroken:

[image]

Heeft iemand zo'n connectortje voor me, of een andere slimme oplossing om de boel weer goed te krijgen. Ik heb het al geprobeerd te lijmen maar dat houdt niet.

Als je de connector vastklemt werkt het ding inderdaad prima, maar om nou een hele VCC480 band te bekijken terwijl je het bedieningspaneel in je hand hebt...:-D

Kan op meer manieren.
Een ty-rap eromheen, dat is de snelle methode, je kunt ook een strookje blik (van een conservenbus ofzo) er netjes omheen vouwen, eraf halen, dicht solderen en er weer terug opdrukken. Volgens mij werkt het dan weer.
Een plastic plaatje met een figuurzaag een passend gat in zagen en op de connector drukken. Je moet dan rondom wel wat ruimte hebben. De laatste kan meer druk opvangen in het midden.
De bandkabel vervangen door losse draadjes. Een bandkabel heeft alleen productie-technisch een voordeel, tijdsbesparing.
Minder mooi, draadeindjes aan de bandkabel solderen (als deze van papier is!) en dan in plaats van de connector direct in de print solderen.
De laatste van mijn kant, een sloop video waarin nog een goede plug zit.
Soundman2

Flatcable connector VR2220.

door Laurens48711, 02-06-2012, 17:23 (4360 dagen geleden) @ soundman2

Dat laatste hoop ik een beetje op ja.

Verder is er niet genoeg ruimte om echt iets moois omheen te maken dus dat gaat hem niet worden. Als ik niet aan een ander connectortje kan komen dan maak ik er vaste kabeltjes aan inderdaad. Veel betrouwbaarder en dan ben ik meteen het connectortje aan de andere kant van de kabel ook kwijt;-)

powered by my little forum