Philips 28PV7976 (Aangeboden)

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 31-08-2009, 01:27 (5374 dagen geleden)

Hallo,

Ik heb hier een Philips 28PV7976 staan.
Geen AB bij, en klepje voor de knopjes ontbreekt.

Een videocamera via de front-ingang aangesloten geeft beeld en geluid. Verder niet getest, reageert niet op de AB van mijn huidige Philips tv (rode ledje knippert wel, maar gebeurt verder niks). Via de knopjes op het toestel wel te bedienen. Achterkant is eerder los geweest, zit nu nog maar met twee schroefjes vast.

Uiterlijk a.s. woensdag ophalen, anders sloop.

Prijs: 0,00.

Groeten,

Matthias

Philips 28PV7976 - mogelijke fout

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 31-08-2009, 18:02 (5374 dagen geleden) @ Matthias Meijer

Een veel voorkomend euvel bij de FL1 is het ongelijk opkomen van de voedings spanningen. Vooral de + en - 16 volt voor het geluid geven soms problemen. Als deze te traag zijn en de + 13 volt komt eerst, dan gaat een diode in geleiding en wordt de protectie geactiveert. De oplossing is grotere elco's rechts in de hoek van het chassis en een grotere weerstand om de + 16 volt eerst te laten opkomen. De schakeling van deze protectie staat getekend bij de geluids eindtrappen.

Philips 28PV7976 - mogelijke fout

door Matthias Meijer ⌂ @, Dordrecht, 31-08-2009, 22:28 (5373 dagen geleden) @ Maurice

Hallo Maurice,

Die fout had ik inderdaad ook al enkele keren gelezen op de diverse fora.

Maar goed, het ding werkt nog wel. Aan de ene kant zonde om hem direct te slopen, maar hij staat mij echt in de weg hier, dus als iemand er nog wat mee denkt te kunnen mag ie hem ophalen. Ander sloop ik hem woensdag voor nog een paar onderdelen.

Groeten,

Matthias

powered by my little forum