2 defecte versterkertjes (Toestel of techniek)

door lee, 02-09-2009, 12:18 (5357 dagen geleden)

Deze versterkertjes zijn ooit in mijn bezit gekomen en wil ze graag bewaren en af en toe afwisselend eens gebruiken op een van mijn oude platenspelers.
De bovenste(kleinste werkt perfect maar de onderste 2 werken beide maar op 1 kanaal.
Aangezien mijn technische kennis niet ver genoeg gaat wil ik vragen of ik hier iemand voor reparatie kan strikken.
Het zou jammer zijn als de toestelletjes ongebruikt in een hoekje blijven staan.
Andere mogelijkheid is dat ik d.m.v. tips en hulp via dit forum zelf de reparatie probeer?:-P

http://www.philipsradios.nl/forum/index.php?id=1122

2 defecte versterkertjes

door Willem.H.N. @, Enschede, 02-09-2009, 13:00 (5357 dagen geleden) @ lee
Gewijzigd door Willem.H.N., 02-09-2009, 13:07

Hallo Lee ,ik zie aan de vele bijdragen dat je al aardig op weg bent geholpen.:-D
Maar het kan niet moeilijk zijn ze te herstellen.
Tenslotte 1 kanaal is goed dus gewoon in uit stand de verschillen meten in de eindtorren en voortrapje met een analoge meter in weerstand stand.
En anders doe ze maar bij mij achter de deur, fiks ik het voor je.
grt. willem.

2 defecte versterkertjes

door lee, 02-09-2009, 14:16 (5357 dagen geleden) @ Willem.H.N.

Willem,
Nieuwschierig als ik ben wil ik het best zelf proberen hoor als ik maar weet waar, wat en hoe ik moet meten

2 defecte versterkertjes zie mail.

door Willem.H.N. @, Enschede, 02-09-2009, 14:51 (5357 dagen geleden) @ lee

[ Geen tekst ]

2 defecte versterkertjes-1 gerepareerd

door lee, 05-09-2009, 05:52 (5354 dagen geleden) @ lee

Ik ben gisteravond vast aan de Audiosonic begonnen.
Allereerst heb ik ik de 4 torren gemeten, omdat die alle 4 dezelfde uitslag hadden op mijn analoge meter zei mijn simpel verstand mijn dat de fout ergens anders moest zitten.
Eerder had ik al gezien dat 1 van de 2 zekering houders flink onder de groene aanslag zat en de daarin aanwezige zekering stuk was deze had ik al vervangen.
Dus de zekering houder door gemeten en inderdaad er was geen uitslag,ik heb hem eruit geschroefd en helemaal aanslag vrij gemaakt, daarna terug geplaatst, zekeringen erin en warempel.......
geluid op 2 kanalen!!:m:
Soms ligt de oplossing dichterbij dan je denkt .

Morgen maar eens naar de Philips HF311 kijken ook 1 kanaal dood, deze had ik al doorgemeten , ook hier meten alle torren dezelfde waarde,de kanalen hebben geen aparte zekeringen dus deze keer gaat die oplossing niet op en moet ik de fout ergens anders zoeken, nog geen idee waar.

2 defecte versterkertjes-1 gerepareerd

door Paul Brouwer @, Haarlem, 05-09-2009, 22:37 (5354 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Soms zit het mee, soms zit het tegen. ;-)

Mijn simpele geest zegt dat zo'n zekering niet voor niets stuk zal zijn.
Zit er geen elcootje vlak achter die zekering?

Groeten,
Paul

--
[image]

2 defecte versterkertjes-1 gerepareerd

door lee, 06-09-2009, 04:57 (5353 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Paul,
Je hebt helemaal gelijk, daar had ik zelf ook al aan gedacht.
Ik heb de storing wel verholpen maar de oorzaak waarschijnlijk nog niet.
De potmeters kraken wat en als ik de versterker inschakel begint hij met een brom die langzaam afneemt, er is dus nog wel wat werk aan.
Nu maar hopen dat het vandaag een regenachtige zondag wordt kan ik de hele dag hobbyen:-D

powered by my little forum