kyoritsu (Toestel of techniek)

door gunt 335, 18-09-2009, 11:00 (5341 dagen geleden)

Ik zoek hulp voor mijn analoge multimeter type kyoritsu K-1400,de rode aansluiting draad van de grote batterij van1,5 volt is los en ik vind niet waar ik deze moet aansluiten,moest er iemand eens kunnen nazien in zijn toestel zou ik blij zijn ,ook het schema zou een goei hulp zijn
alvast bedankt gunther:-)

kyoritsu

door Huub, 18-09-2009, 22:52 (5340 dagen geleden) @ gunt 335

Dag Gunt ,

ik reageer maar anders is het zo'n los draadje ;-) , ken de meter niet , soms zit er een stevige diode antiparallel aan de batterij (van 1,5 Volt) in de schakeling , dit om de meter tegen ompolen te beschermen (dat je dus de batterij verkeerd plaatst ) .
de Diode sluit dan ahw de batterij kort en voorkomt een verkeerde spanning verderop in het circuit wat je meter kan vernielen .

Vind je zo'n diode in je meter , (maak anders een foto ) dan moet de plus aan de geringde (Kathode ) kant van de diode zitten bij normale plaatsing , de diode staat dan voor de spanning niet in doorlaat , en er loopt geen stroom .
De andere zijde zit dus aan de min kant van de batterij , vergemakkelijkt misschien het zoeken .

groeten Huub

kyoritsu

door gunt 335, 22-09-2009, 17:37 (5337 dagen geleden) @ Huub

:-) Huub bedankt voor de hulp

kyoritsu

door Henri, 18-06-2011, 19:21 (4702 dagen geleden) @ gunt 335

Beste Gunther

Vanavond las ik dit bericht voor het eerst, maar is het nog gelukt met de aansluitdraad die naar de batterij ga. Als het niet is gelukt hoor ik het wel
ik heb namelijk de zelfde meter dus kan ik kijken waar de draad heen ga.

m.v.g

Henri den Hartigh

powered by my little forum