Win 7 (Computertechniek)

door Gino @, Vogelenzang, 20-12-2013, 17:57 (3799 dagen geleden)

Affijn,

Dat er een overstap gemaakt gaat worden naar Win 7 lijkt me
groot. Ook "hare majesteit" :-D wil veiligheid voor alles. Hoewel dat ook beperkt is, blijkt nu.

Nu hebben we 3 werkplekken, met elk een afzonderlijke PC.

Dat blijft zo, want ik wil niet laptobben, of met een tablet in de rondte lopen.

Dus dat wordt 3x een Win 7 installeren.
Maar volgens mij kun je een enkel exemplaar maar op één PC zetten.

Eén OEM exemplaar aanschaffen vind ik geen probleem. Maar 3 nieuwe wordt wel een beetje te gek.

Nu worden op MP "originele en updatende" Win 7 versies aangeboden voor ronde de 15 euro.

Hoe origineel is dat ? Zijn dit gekraakte versies die tóch updaten ?

Win 7

door Roland Huisman @, Zwolle, 20-12-2013, 18:06 (3799 dagen geleden) @ Gino
Gewijzigd door Roland Huisman, 20-12-2013, 18:13

Maar volgens mij kun je een enkel exemplaar maar op één PC zetten.

Zo is het officieel ja. Of het niet kan is een tweede...

Nu worden op MP "originele en updatende" Win 7 versies aangeboden voor ronde de 15 euro.

Hoe origineel is dat ? Zijn dit gekraakte versies die tóch updaten ?

Wat denk je zelf ;-)

Er is een aardige run op de Windows 7 licenties. Dus illegale handel floreert.
Waarom denk je dat MS het nog niet uit de handel heeft genomen?

Veel mensen houden Windows 8 op een afstand. Ik moet zeggen dat ik
op mijn werk wel op 8 draai met classic shell als startmenu. Prachtig.
Snel en uiterst stabiel. Helaas niet toegespitst op alle systemen die
nu nog XP draaien. Windows 7 gaat daarop veelal wel goed.

Ik hoor mensen alweer roepen dat Linux een gratis alternatief is.
Maar dat is het natuurlijk niet als je bepaalde software draait
welke alleen voor Windows gemaakt is.

Groeten, Roland

Win 7

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-12-2013, 19:55 (3799 dagen geleden) @ Roland Huisman
Gewijzigd door Maarten Bakker, 20-12-2013, 19:57

Hoi Roland,

Veel Windows-software kan je met Wine ook op Linux draaien, dus dat is vaak niet eens een bezwaar. Een andere mogelijkheid is om voor oude applicaties een VM met een passende oudere Windowsversie te draaien op je nieuwe OS. Windows 7 x64 professional ondersteunt dat. Linux ook en ik neem aan Windows 8 ook. Je draait dan een volledige Windowsversie in een Window.

De overstap van Windows XP, Vista of 7 naar Linux vergelijk ik qua zwaarte van veranderingen voor de gebruiker met de overstap naar Windows 8. Ook daar verlies je soms het gebruik van bepaalde software.

Op het moment dat ik zelf overstap (2 XP draaiend, 1 Vista reeds afgeschreven maar nog niet vervangen) overweeg ik op elke computer een ander OS te gaan draaien. Bijvoorbeeld Windows 7, Windows 8.1 en Debian Linux.

Win 7

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 20-12-2013, 19:32 (3799 dagen geleden) @ Gino

Nu worden op MP "originele en updatende" Win 7 versies aangeboden voor ronde de 15 euro.

Hoe origineel is dat ? Zijn dit gekraakte versies die tóch updaten ?
..............

Ga daar nu niet aan beginnen!:th
Beter is dan die € 15,- direct nu buiten aan de eerste de beste voorbijganger.

Koop 1 Win7 licentie op 1 pc.
Daar doe je dan je zaken op.
Rest gewoon fijn XP laten tot het echt niet meer werkt.

Tzt koop je dan eens een 2e hands PC met officiële licentie reeds aanwezig.
MP staat daar ook vol mee.

Maar losse licenties kopen via bedenkelijke mennekes is echt 99.999% vals.
Vragen om ellende.

Win 7

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 20-12-2013, 20:06 (3799 dagen geleden) @ Gino
Gewijzigd door Maarten Bakker, 20-12-2013, 20:13

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het doorgaans niet waar.

Nou kan een originele updatende Windows 7 best een tweedehands licentie betreffen of een licentie die opzich geldig is maar niet volgens de voorwaarden van MS wordt verkocht, dus je kan de gok absoluut wagen maar ik zou er niet teveel van verwachten.

Reken voor een gloednieuwe licentie Windows 7 Home Premium die boven elke twijfel verheven is op minstens 80 euro. De enige goedkopere versie die ik zo kan vinden is Home Server 2011 voor 40 euro. Geen idee hoe bruikbaar die op een desktopcomputer is (wel de moeite waard om even uit te zoeken!).

Verder kan je rond 40 euro ook nog Windows 7 Home Basic of zelfs Windows 7 Starter vinden, maar dat betreft vermoedelijk grijze import. Ook kon je vroeger nog retailversies vinden die je op 3 computers mag installeren, maar ook die zijn hier al een tijd niet meer leverbaar.

Elke goedkopere aanbieding is hoogst twijfelachtig.

Win 7

door Ed van der Weele † @, Zeist, 20-12-2013, 21:38 (3799 dagen geleden) @ Gino

veiligheid voor alles.

Nu worden op MP "originele en updatende" Win 7 versies aangeboden voor ronde de 15 euro.

Dat is natuurlijk lijnrecht met elkaar in tegenspraak.
Veiligheid voor alles en dan een gehackte versie kopen waarin wie weet hoeveel malware is verwerkt.

Een windowsversie met eigen toegevoegde software is in 10 minuten op een cd'tje geschreven.

powered by my little forum