USB vraag (Computertechniek)

door Doeve @, Borgercompagnie, 29-01-2014, 23:24 (3759 dagen geleden)

Onder jullie zitten wel een aantal kenners.
Ik heb het volgende probleenpje.
Een poos geleden een hardeschijf aangesloten op USB, melding app. geinstallerd en kan gebruikt worden. Toen bleek dat die schijf toch niet goed was een weer meegegeven met mijn kennis. Andere schijf aan gesloten en geen probleem.
Nu verschijn regelmatig USB app werkt niet goed, klik op .., dan verschijnd het venster met de mogelijheid instatie ongedaan maken maar na deze actie komt de melding USB geinstaleerd en USB heeft een fout veroorzaakt weer terug. Hoe krijg ik die melding weer weg??
Henk

USB vraag

door v1ncent ⌂ @, Bredevoort, 30-01-2014, 01:33 (3758 dagen geleden) @ Doeve

Een oude usb (1.0/2.0) controller misschien? Heb je het ook op andere (recentere) pc's/laptops?

--
TB-303 <3

USB vraag

door Doeve @, Borgercompagnie, 03-02-2014, 23:52 (3753 dagen geleden) @ v1ncent

Het apparaat is niet meer aanwezig! maar de melding blijft ook na verwijderen software.

USB vraag

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 30-01-2014, 13:25 (3758 dagen geleden) @ Doeve

Soms komt voor dat de schijf meer stroom vraagt dan de USB poort aan kan, er worden dan dubbelkabeltjes aangeleverd zodat je dan 2 USB poorten gebruikt om voldoende stroom te leveren. Ook komt voor dat de USB aansluiting vooraan de PC het slechter doet voor schijven dan de aansluiting achter de PC. Buiten de vraag of de juiste USB software er wel op staat zou ik het eerst zoeken in voldoende vermogen op de poorten. Groet, Ben

USB vraag

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-01-2014, 14:57 (3758 dagen geleden) @ Ben

Dat is een bekend probleem. Het komt bovendien ook voor met niet-originele kabels of verlengkabels. Sommige USB-kabels hebben hele dunne of zelfs ijzeren aders, en dan is de overgangsweerstand te hoog om iets via de USB te voeden.

USB vraag

door Doeve @, Borgercompagnie, 30-01-2014, 20:51 (3758 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Probleem is niet dat de USB niet werkt maar dat de melding niet weg te krijgen is! Er is kennelijk ergens in een register iets weggeschreven wat steeds weer het USB wil installeren!?
Henk

powered by my little forum