Windows media player verwijderen (Computertechniek)

door lee, 10-11-2009, 18:36 (5283 dagen geleden)

Welliswaar een software vraag maar als het niet is toegestaan hoor ik het wel.
Mijn laptop speelt geen dvd`s af ,dan vind hij de E schijf niet als ik er een dvd in stop.
Met mijn oude MP versie 9 ging het wel.
Nu wil ik MP 11 verwijderen maar dat lukt niet, ook MP 9 downloaden en dan installeren gaat niet, ik krijg dan de melding dat er een nieuwere versie geinstalleerd is en de installatie wordt afgebroken.
Ik draai Windows XP
Wie weet raad?

Windows media player verwijderen

door soundman2 @, Wouw, 10-11-2009, 19:05 (5283 dagen geleden) @ lee

Welliswaar een software vraag maar als het niet is toegestaan hoor ik het wel.
Mijn laptop speelt geen dvd`s af ,dan vind hij de E schijf niet als ik er een dvd in stop.
Met mijn oude MP versie 9 ging het wel.
Nu wil ik MP 11 verwijderen maar dat lukt niet, ook MP 9 downloaden en dan installeren gaat niet, ik krijg dan de melding dat er een nieuwere versie geinstalleerd is en de installatie wordt afgebroken.
Ik draai Windows XP
Wie weet raad?

Volgens mij kan Winamp dat tegenwoordig ook.
Henk Roovers

Windows media player verwijderen

door Paul Brouwer @, Haarlem, 11-11-2009, 00:31 (5283 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Hmmm... komt mij een beetje vreemd over, maar bevestigen of ontkennen kan ik het ook niet omdat ik zelf MP v10 gebruik.

De Windows mediaspeler kan je alleen geheel verwijderen door in het configuratiescherm op "Software" te klikken en
vervolgens aan de linker zijde van het geopende scherm op "Windows onderdelen" (3e knop van boven) te klikken.

Door het vinkje voor Windows Media Player (speler) uit te zetten en de wizzard verder te voltooien, wordt de speler verwijderd
en kan jij jouw oude versie weer handmatig instaleren.

Voordat jij die versie 11 verwijderd, zou ik toch even eerst in de instellingen van die MP kijken of jij daar iets aan kan passen
m.b.t. drive en/of direct beginnen met afspelen van DVD's.

Probeer ook het volgende eens:
- stop een DVD in de drive (b.v. een film)
- open de bestandsverkenner
- open hier de DVD-drive (klik op drive E)
- dubbel-klik op een groot VOB-bestand (± 1048 MB groot)

Dit video-fragment moet dan in de mediaspeler getoond worden. Als dat niet het geval is, staan met de grootst mogelijke zekerheid
de instellingen van de mediaspeler niet goed.

Als jij in de bestandsverkenner die drive E al niet kan openen, heb je kans dat die drive niet in orde is of de flatcabel niet
goed in de connector zit.

Groeten,
Paul

--
[image]

Windows media player verwijderen

door lee, 11-11-2009, 05:15 (5283 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hoi Paul

De media player is volgens jou handelingen niet te verwijderen, ook op diverse fora op internet staat geen werkende oplossing.
Het vreemde is dat sommige dvd`s wel herkend worden en netjes afspelen met muziek cd`s en rom`s werkt alles perfect het kan dus niet aan de flatcable of aansluiting liggen.
Met MP 9 had ik nergens last van.
Ik heb ook al geprobeerd om hem te downgraden naar MP 9 maar tevergeefs

Windows media player verwijderen

door Mark Schoenmakers, 11-11-2009, 08:09 (5283 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Wanneer het een probleem is wat bij sommige DVD's optreedt is het misschien een probleem met de drive zelf.

Groeten,

Mark

Windows media player verwijderen

door Paul Brouwer @, Haarlem, 11-11-2009, 15:56 (5282 dagen geleden) @ lee
Gewijzigd door Paul Brouwer, 11-11-2009, 16:01

Hoi Lee,

Oh, maar dat had ik uit jouw eerdere posting niet begrepen.

In dat geval zou ik net als wat Mark al aangaf toch die drive eens aan een ernstig onderzoek onderwerpen.
Dit fenomeen heb ik ook wel eens meegemaakt, maar dan voornamelijk met CD-R en/of DVD-R.
Gek genoeg doet zo'n schijf het vaak weer wel in een andere drive.

Groeten,
Paul

--
[image]

powered by my little forum