Deze site is veilig markering uitzetten (Computertechniek)

door soundman2 @, Wouw, 23-03-2014, 12:11 (3706 dagen geleden)

Ik gebruik avast-free als virusscanner.

Op de zoekresultaten van Google , zet dit programma achter elk resultaat een vinkje in een groen figuurtje.
Ga je naar zo'n resultaat, dan verschijnt er ineens een groot groen vierkant met de tekst "Deze site is veilig", Dit vierkant staat heel vaak hinderlijk geplaatst over de tekst, die je net wilde gaan lezen. Hoe zet ik dat uit? Ik heb het nog niet kunnen vinden.


Soundman2

Deze site is veilig markering uitzetten

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 23-03-2014, 12:26 (3706 dagen geleden) @ soundman2

Dit is een invoegtoepassing in je browser, dus afhankelijk van welke browser je gebruikt kan je hem misschien het beste daar uitzetten.

Deze site is veilig markering uitzetten

door soundman2 @, Wouw, 23-03-2014, 14:12 (3706 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dit is een invoegtoepassing in je browser, dus afhankelijk van welke browser je gebruikt kan je hem misschien het beste daar uitzetten.

Is Firefox, ga daar eens even zoeken
Goeie tip
Soundman2

Noppes

door soundman2 @, Wouw, 23-03-2014, 15:53 (3706 dagen geleden) @ soundman2

Niets gevonden wat werkt.

Soundman2

Noppes

door Rijk @, Veenendaal, 23-03-2014, 19:46 (3706 dagen geleden) @ soundman2

Kan zijn dat je een Add-ons moet installeren, zit in je werkbalk onder het tabje extra.

Noppes

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 23-03-2014, 20:44 (3706 dagen geleden) @ Rijk

Gebruik zelf AVG-free daar kun je bij de optie's de berichten en mededelingen uitzetten. Dat heb je bij Avast ook al bekeken? Groet, Ben

Deze site is veilig markering uitzetten

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 23-03-2014, 20:53 (3706 dagen geleden) @ soundman2

Denk dat dat in de term FREE zit.
Indien je gaat afrekenen zal die hinderlijke melding wel verdwijnen.

Tip.
Neem een goede provider met gedegen internetbeschermings pakket.
Zelf heb ik KPN met PC-veilig.
Standaard voor 2 PC's en is het 5,- per maand van alle zorgen totaal verlost.
Auto updates en nooit meer naar omkijken.

Pakt ook de virussen direct uit het dataverkeer als eens een verkeerde link
wordt gedrukt.

Belangrijk de vertraging na installatie diverse scanners, bij deze is dat niet het geval.
F-secure is eigenlijke scanner die aangeboden wordt,
een top merk.

Draait al heel wat jaartjes probleem loos.

Na ellende met AVG en Norton zooi-abonnementen- trage pc's
neem ik nooit meer wat anders.

Free zaken op internet zit daarnaast ook vol ellende, tracers en ander gespuis.
Gevolg pc loopt vol reclame, reclames op sites worden vervangen door de raclame van die
zogenaamde Free dingen.

Advies,
23x opletten met Free dingen downloaden op internet.
Staat vol troep.

Deze site is veilig markering uitzetten

door Ben ⌂ @, Waddinxveen, 23-03-2014, 21:13 (3706 dagen geleden) @ Maurice

Rustig bljven Maurice, alle plaatjes van site bezoeken blijven op je PC staan ook met 'vrije' software. Daardoor loopt je harde schijf een keer vol. Als je er 1 keer per maand een PCcleaner over draait dan zijn alle cookies en plaatjes weer weg. Je kan ook met de opties van de Browser(s) al die rommel af en toe eens schoonmaken. Dubbele virusscanners op je PC is ook een ellende want die gaan elkaar controleren en vraag je om problemen, maar daar gaat deze topic niet over. Groet, Ben

Deze site is veilig markering uitzetten

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-03-2014, 00:36 (3706 dagen geleden) @ Ben

Ja die ken ik, gebruik "CCleaner"
Een must have is dat!
Deze wist echt alles, als ook register opschonen.
Doe dat maar eens en kijk eens naar resultaat en vervolgens snelheid
van je PC.
Snap al niet dat winhoos dat niet standaard inbouwd!@#@

Gaat er om dat er een systeem achter de vrije software zit.

Zit zo.
Via Google bv wordt al je zoek gedrag bepaald.
Site's stellen ruimte beschikbaar en weten zelf niet eens welke reclame daar
in komt te staan.
Google en andere vullen die inhoud met "relevante" reclame.

Nu door de vrije software wordt 9 van de 10 x die inhoud weer geblokkeerd en plempen ze hun eigen reclames daar in.

Daarnaast worden de nodige tracers in je systeem gezet om vervolgens
weer na te gaan wat je doet.
Of nog erger wordt je pc misbruikt voor de een of ander.

Voor zoeken gebruik ik daarom steeds meer
ixquick.com

Waarom?Ixquick Beschermt Uw Privacy!
Lees dit en gaat een wereld voor je open.
Snap al niet dat de service provider dat al niet regelt.
https://ixquick.com/ned/aboutixquick/

Dat samen met Firefox wat al geweldig is
Vervolgens daarbij de Vink "wil niet dat sites mij tracen"
Zie hier
https://www.mozilla.org/en-US/dnt/
en
De Add-in "Add Block Plus"

Zie hier mijn opties in Firefox.
Geeft een hoop RUST:
[image]

[image]

En hier geinstalleerde Add-ons.
Adblock Pus -tegen vervelende reclame banners(laat basis reclame wel zien)
Browsing Protection - Dus mijn betaalde F-sucure add voor firefox
rest hoofdprog staat op PC verder om de rest te beveiligen.
=Totaal pakket namelijk. email, data en de rest wat je kunt verzinnen.
Downloadheler voor makkelijk downloaden - top aanrader
Flasblock - voor die irritante Flash reclames.
[image]

Deze site is veilig markering uitzetten

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 24-03-2014, 02:31 (3705 dagen geleden) @ Maurice

Mee eens, ik gebruik tegenwoordig ook vaker ixquick.

Wel een kleinigheidje... De verwarring tussen vrije software ("free as in speech") en gratis software ("free as in beer").

Gratis software kan advertenties hebben of met vervelende 'sponsor' programma's geleverd worden. Dat is wat jij bedoelt. Overigens bevatten reputabele gratis virusscanners zoals AVG alleen promotie voor eigen producten (bij een update wordt je aangemoedigd om de betaalde versie te kopen).

Vrije software (bekendste voorbeeld: linux) is open source en vrij van advertenties en andere ellende.

Deze site is veilig markering uitzetten

door Ed van der Weele † @, Zeist, 24-03-2014, 03:20 (3705 dagen geleden) @ Maurice

Via Google bv wordt al je zoek gedrag bepaald.
Site's stellen ruimte beschikbaar en weten zelf niet eens welke reclame daar in komt te staan.
Google en andere vullen die inhoud met "relevante" reclame.

Het heeft niet met Google te maken.
Alle websites die cookies op je pc installeren kunnen je bombarderen met reclame.
Op heel veel sites die ik zonder tussenkomst van Google bezoek krijg ik reclameboodschappen van bijvoorbeeld Conrad of van Alternate. Dat gaat dan altijd over artikelen die ik op die websites heb bekeken. Dat is onder andere zo bij nu.nl en bij filmtotaal.nl.
Conrad en Alternate registreren op mijn pc welke artikelen ik heb bekeken en het geïnstalleerde cookie zorgt ervoor dat andere websites die reclame laten zien.

Deze site is veilig markering uitzetten

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 24-03-2014, 17:24 (3705 dagen geleden) @ Ed van der Weele †

Klopt,via cookies, echter
Google verkoop die informatie ook.
Getoonde zoek argumenten hebben daar ook een relatie tot.

Is een grote brei van tracen, opslaan en stalken.
Heb geen probleem met reclame, wel zoals nu het de overhand krijgt.
Komplete sites enkel opgezet voor reclame doeleinde en niet je gezochte info bevat.

Deze site is veilig markering uitzetten

door Mans Veldman @, Leidschendam, 23-03-2014, 23:09 (3706 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Mans Veldman, 23-03-2014, 23:11

Dit is de Avast web reputatie.
In Avast gebruikersinterface onder Instellingen > Antivirus > reputatieservices kun je dit uitzetten.

Avast FREE is een prima en veilige AV oplossing, geen koppelverkoop of andere troep alleen wat minder mogelijkheden als de betaalde Pro versie van Avast.

Deze site is veilig markering uitzetten

door soundman2 @, Wouw, 24-03-2014, 10:02 (3705 dagen geleden) @ Mans Veldman

Dit is de Avast web reputatie.
In Avast gebruikersinterface onder Instellingen > Antivirus > reputatieservices kun je dit uitzetten.

Avast FREE is een prima en veilige AV oplossing, geen koppelverkoop of andere troep alleen wat minder mogelijkheden als de betaalde Pro versie van Avast.

We komen in de buurt. Met avast webrep, ben ik ook bezig geweest, zonder resultaat.
Het gaat dus niet om reclame die gemaakt wordt door avast.
Achter de google zoekresultaten staat een groen avastlogo, met daarin een vinkje, kennelijk om aan te geven dat die websites veilig zijn. Kom je toevallig met de cursor op zo'n logootje, dat verschijnt een groen tekstvlakje met daarin de woorden "deze site is veilig".
Het hinderlijke is, dat dat groene vierkantje vaak over de tekst valt die je wil lezen en dat je eerst weer moet klikken om het weg te krijgen. Het heeft volgens mij dus weinig met reclame te maken.
Ik heb de werkwijze van Mans gevolgd. Daar had ik niet gekeken. Het vinkje webreputatie stond niet aan. Na invullen verandert er weinig aan het verschijnsel.

Soundman2

Deze site is veilig markering uitzetten

door Mans Veldman @, Leidschendam, 25-03-2014, 09:58 (3704 dagen geleden) @ soundman2
Gewijzigd door Mans Veldman, 25-03-2014, 10:02

Ja, ik ken het logo en weet wat je bedoeld. Ik gebruik ook Avast maar ik moest wel even graven hoe ik het logo heb uitgeschakeld. Het is een browser invoegtoepassing en die kun je in de browser instellingen beheren.

[image]

Ik weet niet welke browser je hebt. Ik gebruik IE9 en Chrome en daarin heb ik het uitgeschakeld middels de optie invoegtoepassingen beheren (volgens mij kun je ook rechtsklikken op het groene logo). De optie "Avast online security" heb ik uitgeschakeld (hiermee wordt alleen de sitescan en niet de virusprotection "webscan" uitgeschakeld)

[image]

Deze site is veilig markering uitzetten

door soundman2 @, Wouw, 25-03-2014, 11:28 (3704 dagen geleden) @ Mans Veldman

Ik gebruik Firefox en daar is het kennelijk weer net anders.

Soundman2

Deze site is veilig markering uitzetten

door Bapaktua ⌂ @, Haarlem, 25-03-2014, 12:48 (3704 dagen geleden) @ Mans Veldman

Ik gebruik natuurlijk Firefox, laat mijn geschiedenis er maar 1 dag opstaan, daarna verwijderd. Schoon al mijn .tmp directories regelmatig op en gebruik als Virus bescherming McAfee Total Protection op 4 PC's, 1 notebook en 1 netbook.
Twee keer drie licentie's pack.
Dat is per jaar via de ING slechts 2 maal 15 euro. Dus voor 30 euro/per jaar 6 systemen beveiligd. Sites die McAfee als grijs, oranje of rood weergeeft open ik niet. Of ik moet de site vertrouwen zoals de site van H.Kruis.
Vor de rest houdt mijn provider ook redelijk wat rotzooi tegen alsmede de server software die onze web- en mailsites beheerd.
ruud PA0ROJ

powered by my little forum