Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt (Computertechniek)

door lee, 13-12-2009, 17:48 (5251 dagen geleden)

Gisteren een mooie laptop gekocht,vandaag mijn inlog ww kwijt.|-( |-(
Hoe kom ik er nu in??
Wie kan mij helpen

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Paul Brouwer @, Haarlem, 13-12-2009, 23:28 (5250 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Hoe krijg je dat nou voor elkaar?
Ik neem aan dat jij het windows-account zelf aangemaakt hebt en jij het
gekozen WW ook wel zal weten.
Het zou zomaar kunnen dat of de caps lock en/of num lock aan heeft gestaan of bij inloggen aanstaat.
Als die num lock aanstaat, veranderen bepaalde letters in cijfers.

Als je er zo niet uitkomt, vrees ik dat het op restoren aan zal komen.

Groeten,
Paul

--
[image]

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door lee, 14-12-2009, 05:54 (5250 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hoi Paul,

Num lock/caps lock staat uiteraard uit,ik heb een ww aangemaakt en vergeten op te schrijven,dat ben ik nu dus kwijt
Stom..ik weet het maar het is nu eenmaal zo ,er zal toch wel een andere oplossing zijn dan herinstallatie hoop ik ?

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Paul Brouwer @, Haarlem, 14-12-2009, 08:47 (5250 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Als jij echt niet meer weet "welke vriendin" (naam) jij gebruikt hebt en naast jouw eigen account geen admin-account hebt aangemaakt, zal er niets anders op zitten dan herinrichten.

Groeten,
Paul

--
[image]

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Huub, 14-12-2009, 11:02 (5250 dagen geleden) @ lee

Dag Lee ,

in de suggestie van Paul dat je de naam van je vriendin niet meer weet ga ik niet in mee :-D :-D
Maar ---,bij een door mij gevonden Lap-top bij het grofvuil zat ook een wachtwoord op ,
door het openen van het apparaat en verwijderen batterijtje korststondig (+ even sluiten van die aansluitingen ),
werkte die weer als zijnde onbeveiligd , was wel hele tijd terug een 385 (365?) oid , weet niet of de huidige generatie ook zo reageert .

m vr gr Huub

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door lee, 14-12-2009, 13:55 (5250 dagen geleden) @ Huub

Tja....het problee is dat ik niet meer weet WELKE vriendin ik hiervoor ` gebruikt` heb:-D :-D :-D :-D
Ik zal vanavond de tip van Huub een proberen

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Paul Brouwer @, Haarlem, 15-12-2009, 01:27 (5249 dagen geleden) @ lee

In dit geval spreek je van een BIOS-password en ligt het even anders.
Tegenwoordig kan je ook je harddisk van een password voorzien. Werkt ook via de BIOS.

Groet,
Paul

--
[image]

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Verdicom ⌂ @, Maarssen, 14-12-2009, 14:09 (5250 dagen geleden) @ Huub

Dag Lee en Huub,

Dit werkt bij mijn weten alleen als het ww is opgelagen in het BIOS. Door deze even spanningloos te maken wordt deze als het ware gereset.
Windows XP, Vista en 7 bewaren het ww zelf.
Dus deze truc gaat hier niet op.

Bij 95, 98 en ME kon je dat nog omzeilen door niks in te vullen en dan op Annuleren te klikken. Dan kwam je toch naar binnen.
Maar dat lukt hier ook niet meer.

Er zijn wel wachtwoordkrakers, maar dan moet wel Windows volledig zijn gestart. Al dan niet in de veilige modus.

Ik ben bang dat Paul gelijk heeft en dat opnieuw installeren de enige optie is.
Dus echt alles installeren, en niet repareren. Met laatste schiet je niks op.

Succes,
Han

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt-Tip

door Maurice ⌂ @, Dordrecht, 14-12-2009, 17:14 (5250 dagen geleden) @ lee

Waarom moeilijke WW gebruiken.
Tenzij je wel heel gevoelige info op dat ding hebt staan.
Anders is de zin dergelijke WW in mijn optiek zinloos en zie wat er gebeurd.

Is niet in te loggen als ADMIN?

Bel anders eenvoudig Bill even , via help lijnen kunnen ze je er wel doorheen loodsen.

Anders even naar een PC winkel toe stappen , die hebben vaak wel de software en ga je niet zelf knoeien.

Via internet diverse kraak software downloaden lijkt me vragen om moielijkheden.
Immers wat is daar echt in orde van en installeerd geen hele vervelende progjes die je vervolgens de rest van PC leven kunnen traceren, uitlezen en misbruiken.

Pas goed op met dat soort programma's van zogenaamde goed bedoelde lieden.

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 14-12-2009, 17:19 (5250 dagen geleden) @ lee

De methode onder de voorlopers van jouw OS, 2000 en XP, is in elk geval om op te starten met een bepaalde tool op een (linux) live CD. Daarmee kan je het wachtwoord niet uitlezen, maar je kan wel het administrator account van zijn wachtwoord verlossen. Ik weet het even niet zeker, maar de kans is groot dat deze tool ook op de (vertrouwde) Ultimate Boot CD staat. Of de tool onder Windows 7 nog werkt, weet ik ook niet.

De truuk met de batterij loskoppelen of het BIOS resetten, werkt niet voor een Windows wachtwoord, maar uitsluitend voor een BIOS wachtwoord.

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Paul Brouwer @, Haarlem, 15-12-2009, 07:10 (5249 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ik ben bang dat Lee alleen een account voor zichzelf heeft aangemaakt en derhalve automatisch administrator is.
Of verwijdering van dit account soelaas brengt betwijfel ik omdat er dan immers geen accounts meer zullen bestaan en
aan een guest-account heb je in deze niets.

Groet,
Paul

--
[image]

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 15-12-2009, 11:58 (5249 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Het gaat puur om het verwijderen van het wachtwoord van het account. Dit is een bewerking die het desbetreffende programma in de registry doorvoert. Vandaar dat ik niet weet of het op de nieuwste Windows-versies nog steeds werkt.

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Paul Brouwer @, Haarlem, 15-12-2009, 16:21 (5249 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Ooh, op die fiets. Of dat zou in Windows 7 ook zo werkt, zou ik ook niet weten.
A) ik ken dat tooltje niet en B) ik heb nog geen ervaringen met Windows 7.

Groet,
Paul

--
[image]

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Paul Brouwer @, Haarlem, 16-12-2009, 10:56 (5248 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Ik weet niet in hoeverre jij al aan een herinstallatie begonnen bent of jouw
probleem al opgelost is, maar ik heb een programma gevonden wat naar wat ik
ervan gelezen is een "kind kan de was doen" programma moet zijn.

Het bestand is een zogenaamd ISO-bestand (CD-image) wat jij op een CD-R moet
branden en vervolgens jouw laptop van deze CD-Rom opstarten. Het programma
zoekt vervolgens de passwords op en geeft deze weer.

Ik zal het vanavond op de server plaatsen zodat jij het kan downloaden.

Groeten,
Paul

--
[image]

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 16-12-2009, 12:31 (5248 dagen geleden) @ Paul Brouwer

In dat programma ben ik ook geintereseerd, aangezien ik alleen wist van de mogelijkheid om de wachtwoorden te verwijderen. Weergeven zou aanzienlijk veel meer moeite moeten kosten.

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door snameroc @, Etten Leur, 16-12-2009, 17:54 (5248 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Mag ik ook de link om het te downloaden?

Alvast bedankt

groeten Johan

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door lee, 16-12-2009, 18:00 (5248 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Hoi Paul,
Probleem is nog niet opgelost dus alles is nog zeer welkom:-D

Link naar tooltje

door Paul Brouwer @, Haarlem, 17-12-2009, 00:43 (5247 dagen geleden) @ lee

Ik heb het complete ISO op de server staan en is via deze link te downloaden.

Zoals gezegd: ISO op een CD-R branden. Niet via een ander tooltje extracten en vervolgens de files branden
maar het image naar CD branden. Daarna de te controleren PC vanaf deze CD booten.

Groet,
Paul


PS
Software is ongetest en gebruik ervan is op eigen risico.
Gezien de recenties die ik ervan gezien heb, moet het probleemloos werken.
Gezien de omvang van het file, blijft het hier niet te lang staan.

--
[image]

Link naar tooltje

door Forumbeheer @, Delft / Haarlem, 22-12-2009, 00:10 (5242 dagen geleden) @ Paul Brouwer

ISO-file is weer verwijderd.

Het file is ook via deze link te downloaden.
Kies hier voor Ophcrack LiveCD downloaden.

Paul
forumbeheer

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Kees van Dijke ⌂ @, Heerlen, 17-12-2009, 09:49 (5247 dagen geleden) @ lee

Ik zit me een paar dingen af te vragen.
In het verleden als ik mijn wachtwoord kwijt was op Windows 2000 of WIndows XP, dan kon ik nog in de velige modus onder Administrator inloggen en zo dan een nieuw wachtwoord ingeven. Wellicht werkt dat ook onder Windows 7, maar heb ik nog niet geprobeerd. Ik geef dan voor Administrator een vast wachtwoord in.

Bij Vista en Windows 7 heb ik dit niet aan de orde gehad, maar ik maak altijd minimaal 2 accounts aan, waaronder Install met administrator rechten met een vast wachtwoord.

Verder heb ik altijd een Dual Boot configuratie op 2 primaire partities of liever nog 2 fysieke harddisks. Dit werkt ook prima, en een keer telefonisch activeren is voldoende. Je kunt het ook dan overnemen op het 2e besturingssysteem.

Bij notebooks waar een recovery CD bij zit of een pre-install, kun je een OEM CD nemen, en daar ook de product code invoeren en activeren die je op de kast vindt of onder het notebook. Wellicht een idee als je alles opnieuw moet installeren.

groetjes,
-=Kees=-

Helleeep..windows 7 wachtwoord kwijt

door Paul Brouwer @, Haarlem, 18-12-2009, 00:28 (5246 dagen geleden) @ Kees van Dijke

Hallo Kees,

Lee heeft kwablijkelijk één account aangemaakt wat tevens het admin-account is en daarvan weet hij het password niet meer.
Derhalve zal in "veilige mode" als admin inloggen ook niet lukken.

Groeten,
Paul

--
[image]

powered by my little forum