Nieuwe browser (Computertechniek)

door lee, 25-12-2009, 14:59 (5238 dagen geleden)

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en eens een nieuwe browser geinstalleerd n.l. Mozilla Firefox.
Mijn eerste indruk is dat hij sneller is dan Internet Explorer, wel vind ik het omslachtiger om de favorieten te vinden (te veel optie`s)

Wie heeft hier nog meet Mozilla en wat zijn de ervaringen?

Nieuwe browser

door jim, 25-12-2009, 16:25 (5238 dagen geleden) @ lee

Ik Lee.
Gebruik al een jaar of 8 geen IE meer.
Onder Linux heb je ook geen IE.
Ik heb mijn bladwijzers gegroepeerd op een lijntje onder de adresregel en per interesse gegroepeerd.
Klik een item open vanaf de browser en klik de juiste aan.

Nieuwe browser

door Pieter Vos @, 25-12-2009, 17:42 (5238 dagen geleden) @ jim

Ook ik gebruik al jaren geen IE meer. Vroeger zat het bij de Apple Mac software maar toen vond Microsoft dat dat niet meer mocht. Toen dus overgestapt op Mozilla Firefox, werkt ook prima op mijn inmiddels wel verouderde Apple eMac.

Juist omdat mijn Apple eMac verouderd is, gebruik ik sinds augustus j.l. met name voor het internet browsen ook een tweedehands HP-Compaq PC met daarop Linux Xubuntu 8.04 en Mozilla Firefox 3.0. Werkt heel prettig. Naar mijn idee is het ook sneller dan Windhoos XP en IE 8.0 dat ik op een andere partitie van de HD heb staan. Bovendien krijg je onder Linux prima software upgrades.

De overschakeling van IE naar FF zal wennen zijn. Maar ik hoef niet meer terug. Waarom zou je ook, Linux is open source (dus nagenoeg gratis) en er is veel info over op websites.

Met vriendelijke groet, Pieter.

Nieuwe browser

door Paul Brouwer @, Haarlem, 25-12-2009, 22:41 (5238 dagen geleden) @ lee

Hoi Lee,

Firefox is inderdaad even wennen en ziet er qua uiterlijk ook iets anders uit
dan Microsoft IE.
IE7 en IE8 hebben zo hun nukken wat de reden is dat ik nog staads met IE6 werk.
Vooralsnog nog geen problemen mee maar op Marktplaats kom je jezelf tegen omdat
IE6 bij het openen van een advertentie nogal eens vast wil lopen.
Firefox doet dat niet en toont ook keurig de advertentie.

Ik ben hierover met MP in de slag geweest en ook zij adviseren Firefox, doch
vind ik het van de zotte om een browser te wijzigen voor slechts één website.

Net als IE kent Firefox ook zo zijn lekken en hoef je alleen daarom niet van
browser te veranderen. Onlangs is er een update van Firefox beschikbaar gekomen.

Groeten,
Paul

--
[image]

Nieuwe browser

door jim, 25-12-2009, 23:38 (5238 dagen geleden) @ Paul Brouwer

Paul, van FF komen regelmatig updates beschikbaar.
De nukken van FF heb ik onder linux weinig last van, of het moet zijn dat bij een buffer overflow de browser zichzelf afschiet.
Soms gebeurd dat, dan start ik konqueror even.
Minder gimmiks maar zwaar stabiel.

Nieuwe browser

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-12-2009, 16:07 (5237 dagen geleden) @ jim

Alleen heb ik met Konqueror wel weer eens vastlopers (misschien niet de nieuwste versie). Op Linux (zo nu en dan op het werkstation van mijn collega, mijn eigen Linux-gebruik is alleen vanaf de commandline) gebruik ik dan meestal Iceweasel (een Firefox-variant) en op mijn eigen computers die voorzien zijn van Windows doe ik vrijwel alles met Opera, wat uitstekend bevalt. Alleen voor 1 of 2 eigenwijze sites moet ik wel eens terugvallen op IE8. In principe zou IE8 een goede vervanger moeten zijn voor zowel versie 6 als versie 7, middels de compatibiliteitsknop.

Nieuwe browser

door jim, 26-12-2009, 16:29 (5237 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Hmmm, zou misschien ook af kunnen hangen vd distributie.
Ik gebruik Mandrake sinds versie 10.0, daarvoor een wisselend allegaartje met voornamelijk debian.

Nieuwe browser

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-12-2009, 23:16 (5237 dagen geleden) @ jim

Het is een wat oudere Debian. Het werkstation is de verantwoordelijkheid van degene die erop werkt, anders had er vast al een wat nieuwere op gestaan...

Nieuwe browser

door Huub, 26-12-2009, 16:35 (5237 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dag Maarten ,

graag vernam ik hoe je die comptabiliteits knop (tussen adresbalk"knop" en vernieuwen knop ) zichtbaar krijgt , zowel bij mij als mijn collega , allebei Xpro en IE8 is ie afwezig , beetje al wezen zoeken in de instellingen.... onvindbaar tot nu toe ..... m vr gr Huub

Nieuwe browser

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 26-12-2009, 23:13 (5237 dagen geleden) @ Huub

Typisch. Bij mij staat hij er eigenlijk altijd, behalve als ik www.msn.com (of andere websites die expliciet compatible zijn?) bezoek. Ik heb dus nog nooit de noodzaak gehad te zoeken, maar als ik het vind zal ik het laten weten.

Nieuwe browser

door Huub, 27-12-2009, 20:36 (5236 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dag Maarten ,

alleen is die plek (waar dus de comptabiliteits knop zou zitten ) , soms ingenomen door een slotje , klik je erop dan staat er als info deze pagina is versleuteld.
Nu heb ik mijn PC met herstel naar een punt teruggezet waar ik nog de instellingen van IE8 moet doen , daar zat een vraag over comptabiliteit bij , die ik niet standaard (voorkeuze ) ingevuld heb .
Dus wie weet ligt daar de oorzaak , alleen mijn collega , deed dat niet en mist hem ook ... PC's .... ik ben er heel blij (als gebruiker )mee maar soms moet je een stapje verder om min of meer selfsupporting te kunnen blijven ..... helaas gr Huub

Nieuwe browser

door Huub, 29-12-2009, 04:06 (5235 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dag Maarten ,

in de menu balk onder extra kan ik diverse pagina's aangeven waarop iets met de comptabiliteits instelling gedaan kan worden , echter het teken (die gescheurdevelletjes )kreeg ik niet zichtbaar .
Plots was ook de menu balk verdwenen , (beeld werkbalken menu balk afvinken . Voor ik die terug had ...uurtje verder :-P , wat bleek ,klik met rechtermuisknop in veld , en weer aan vinken (zal je allemaal wel bekend zijn ..)

MAAR in dat menu OOK de funktionaliteit aan te vinken comptabiliteits knop .
de derde regel Menu balk, Werkbalk Favorieten , Knop Comptabiliteits weergave , Opdrachtbalk , Statusbalk ...

En zo geet dat dus , bedankt voor de hulp :-D :-D , grapje hoor , ik zou het graag laten zien maar de printscreen krijg ik nooit gekopied naar ?? fotootje? soms af en toe kan ik een CLP /NT extensie omzetten naar JPEG , das een ander probleem weer ..... bah PC . m vr gr Huub
PS ik zet er weer een uitgevonden wiel bij ...

Nieuwe browser

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 29-12-2009, 20:08 (5234 dagen geleden) @ Huub

Als je paint opent en dan crtl-v doet staat je screenshot als het goed is in paint. Dan nog even opslaan als .png bestand en je bent er.

Nieuwe browser

door Huub, 29-12-2009, 23:13 (5234 dagen geleden) @ Maarten Bakker

Dag Maarten ,

paint .... hm zit dat niet onder buro-acessoires ..JA , maar hoe kan ik dan paint openen terwijl ik dat venster wil kopien , dacht ik GRRR . en in paint krijg ik ook geen klembord extensie file geopend nog een keer GRRR

maar na enige tijd begrepen , zorg ik dat met printscreen het beeld op klembord staat , vervolgens paint openen en crtl-v klikken , beeld opslaan met andere extensie .. hehe , bedankt :) :-D , ik ervaar het PC gebruik soms zo dat ik best wel goed autorijden kan maar alleen achteruut , terwijl ik ozo graag soms ook zijwaarts wil :-) :-)

m vr gr Huub , het bewijs : (je ziet de Comptabiliteitsknop nu ook )

[image]

Nieuwe browser

door Maarten Bakker ⌂ @, Haarlem/Delft, 30-12-2009, 20:04 (5233 dagen geleden) @ Huub
Gewijzigd door Maarten Bakker, 30-12-2009, 20:07

Mooi dat het gelukt is! :) Nu nog even onthouden dat je lijntekeningen, schema's, getekende plaatjes, tekst en dergelijke, niet als .jpg moet opslaan (*) maar als .png of .gif, en je kan niet alleen achteruit en opzij maar ook in de eerste versnelling vooruit rijden :-D


(*) .jpg is een efficient formaat waarin foto's zo gecomprimeerd worden dat je wel alles ziet maar toch niet alles er meer opstaat, vergelijk MP3 voor geluid. Het werkt optimaal voor foto's, maar bij andere plaatjes kan het lelijke resultaten geven, tot slecht leesbare documentaties aan toe of minder efficient zijn qua opslagruimte.

Nieuwe browser

door Huub, 02-01-2010, 00:01 (5231 dagen geleden) @ Maarten Bakker
Gewijzigd door Huub, 02-01-2010, 00:04

bedankt voor de uitleg WAAROM PNG etc bij plaatjes , (al heb ik geen MP3 zelfs 1 en 2 begon ik nog niet aan ), ik sukkel gewoon in de eerste voorlopig , vermoed het is wel een 10E2 versnellings bak minstens maar voorlopig kan ik "vooruit" ;-) , vr gr Huub

Nieuwe browser-weer terug naar IE

door lee, 28-12-2009, 14:40 (5235 dagen geleden) @ lee

Nu ik wat dagen FF heb gebruikt ben ik weer terug naar IE gegaan.
Mijn virusscanner werkte niet op FF ,ook de favorieten pagina vind ik behoorlijk rommelig.
Al met al vind ik het persoonlijk geen verbetering maar ja toch leuk om ff te proberen

powered by my little forum